Industry Wire

Geplaatst door wehkamp

Wehkamp slaat nieuwe weg in

Met het concept ‘Het beste in jou. Laat maar komen’ slaat Wehkamp een nieuwe, frisse weg in. De afgelopen maanden is er hard gewerkt aan een geheel vernieuwde merkstrategie. Hiermee wil Wehkamp alle vrouwen van Nederland laten voelen dat het merk naast hen staat, in iedere fase van haar leven. De nieuwe merkstrategie is onderdeel van een grotere transformatie, waarmee Wehkamp zich neerzet als frisse, moderne, mobile-first retailer.

Vrouw worden is een transitie. Een weg die vol zit met fysieke en mentale transformaties. Borsten krijgen of je eerste baan, moeder worden, ziek zijn, de menopauze; Wehkamp is er in al deze fases voor de vrouw. Door haar op een voetstuk te plaatsen, het juiste assortiment te bieden met de beste service, met andere vrouwen in contact te brengen en maatschappelijke onderwerpen bespreekbaar te maken. In elke fase roept Wehkamp op om het beste in jezelf naar boven te halen.

Van functioneel naar emotioneel
Joost van Hilten, Chief Marketing & Product Officer bij Wehkamp; “We zijn een mooi merk met een lange historie en hoge naamsbekendheid. Recent hebben we gekozen voor een frissere identiteit, maar nog niet iedereen kent ons op die manier. Met deze nieuwe merkstrategie stellen we onszelf opnieuw voor aan de Nederlandse vrouw. Dit is het begin van een merktransformatie, waarbij we veel meer van een functioneel merk naar een mentaliteitsmerk gaan. We willen de klant raken en een relatie met haar opbouwen. Ik ben ongelooflijk trots op het team, bij ons en ons bureau Achtung!mcgarrybowen, waarmee deze nieuwe merkstrategie tot stand is gekomen.”

Een ode op tv
Vanaf 22 maart is de nieuwe commercial op tv te zien. Deze commercial is een ode aan de vrouw in alle aspecten van haar leven; als puber, verleidster, moeder, survivor, powervrouw en oma.

Bekijk hier de nieuwe tv commercial van Wehkamp

De tv commercial is de kick-off van een langlopende geïntegreerde campagne. Naast film, bioscoop en online video worden er voor de kick-off ook abri’s, spectaculars en huis-aan-huis magazines ingezet. Daarnaast wordt de campagne door het jaar heen doorvertaald in always-on digital, content en activaties, seasonal campaigns en introductie van nieuwe categorieën. Dit alles gebeurt in nauwe co-creatie tussen Wehkamp, creatief bureau Achtung!mcgarrybowen en diverse andere partners.

Alles voor de optimale shopervaring
Deze nieuwe merkstrategie is geheel in lijn met de bedrijfsstrategie van Wehkamp. Wehkamp is al jaren in ontwikkeling. Zo koos de online shop onlangs voor een meer uitgesproken identiteit met een koraalrode huiskleur. Ook werd de shopervaring verder geoptimaliseerd en gepersonaliseerd, onder andere door het toevoegen van augmented reality en een ontdektool in de app. Aan de ruim 2.000 merken die Wehkamp verkoopt, worden de komende tijd ook nog eens honderden merken toegevoegd, zoals GAP, Na-kd, Carters en PrimaDonna.

Credits

Opdrachtgever: Wehkamp
Verantwoordelijk klant: Joost van Hilten, Carolien de Rooi, Hilda Hiemstra, Damla Kartal, Carole Voigt

Creatie: ACHTUNG!mcgarrybowen & Wehkamp
Concept: Mark Muller, Kika Douglas, Sam Souen, Hilda Hiemstra
Strategie: Nine de Knecht, Boris Nihom
Account: Lieke de Klein, Annabelle Klop
Agency Producer: Nikki Haighton, Souraya El-Far
Design & Identity: Christian Mezofi (Director), Miles Sale

Film
Productiemaatschappij: Cake Film
Director: Nina Aaldering
Producer: Anne van Kuijk
Music: Sizzer
Geluidsstudio: Soundcircus
Edit: Amber Hooijmans
Grading: Joppo, De Grot
Post: Storm Post productions

Fotografie
Productiemaatschappij: Halal
Producer: Francine van der Lee
Fotograaf: Lotte van Raalte

Overall
Stylist: Richard Schreefel, Judith Rasenberg
Visagie: Danine Zwets
Casting: Roos van Veen

Media
Bureau: Vizeum
Strategie: Evert Bronkhorst
Account: Marcia Bruns

Over Wehkamp
Wehkamp is het meest verrassende online warenhuis van Nederland. Wehkamp heeft ruim 2 miljoen vaste klanten, meer dan 500.000 bezoekers per dag en verstuurt meer dan 10 miljoen pakketten per jaar. En steeds meer vrouwen weten hun weg naar Wehkamp te vinden. Het assortiment bestaat uit ruim 400.000 verschillende artikelen van zo’n 2.000 merken, voornamelijk in de categorieën mode, wonen, beauty en baby/kinds. Wehkamp verkoopt grote internationale merken, lokale merken, kleine merken en exclusieve merken. Daarnaast produceert Wehkamp veel collecties onder private label. Wehkamp gelooft erin om mode en lifestyle op een slimme manier te combineren met online technologie en een fijne shopervaring, om zo een relevant en overtuigd platform te kunnen bieden aan haar klanten en partners. Inmiddels shopt meer dan 50% van de klanten mobiel en dan voornamelijk via de app. Voor het volledige assortiment geldt vandaag besteld, morgen in huis met gratis verzending én gratis retour. De missie van Wehkamp is simpel: het leven van alle gezinnen in Nederland mooier en makkelijker maken.

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht