Geplaatst door Wibu

Wibu-Systems dit jaar op Embedded World in Neurenberg met veel partners

Hengelo, februari 2019 – Met de oplossingen voor licentiemanagement en softwarebeveiliging exposeert Wibu-Systems dit jaar op Embedded World (Neurenberg 26 tot 28 februari a.s.) niet alleen op de eigen stand (nr. 4/360), maar ook op de stands van OSADL, SD Association, Trusted Computing Group en Wind River met voorbeelden van toepassingen van beveiligde embedded applicaties voor industriële elektronische besturingstoepassingen, gedistribueerde systemen, Industriële IoT, e-mobility en energie-efficiencysystemen.

Het thema op de Wibu-Systems stand is de afscherming van intellectueel eigendom (IP) en het tegengaan van illegaal kopiëren van software en ongeoorloofde reverse engineering praktijken. Op de stand worden enkele voorbeelden getoond van het toepassen van IP-bescherming in combinatie met moderne bedrijfsmodellen die leiden tot extra inkomsten.

Op de collectieve stand van OSADL, Open Source Automation Development Lab (Hal 4, stand 168), tonen ontwikkelaars van embedded software hoe belangrijk het is om hun activiteiten te gelde te maken en daarmee gelijktijdig de kwaliteit van de door hen gemaakte code op een hoger niveau te brengen. Wibu-Systems wisselt sedert een aantal jaren kennis en expertise uit met de OSADL-gemeenschap.

Samen met ATP, Delkin, GRL, Hagiwara, JMicron, Micron, Phison, Swissbit, Toshiba, and WD, toont Wibu-Systems op de stand van de SD Association (hal 3A, stand 524) veel producten uit de serie hardware gerelateerde beveiligingsoplossingen. Op de stand geeft Günther Fisher, senior consultant bij Wibu-System, elke dag van 14:00 uur tot 14:30 uur uitleg over de manier waarop je met Industriële CmCards en de CodeMeter beveiligingsoplossing nieuwe bedrijfsmodellen introduceert. Hij laat zien hoe CodeMeter op CmCard/SD en CmCard/microSD koppelt aan flash-memory met een ingebouwde beveiligde module. Op die manier beschermen bouwers van intelligente apparaten hun producten tegen het illegaal gebruik van intellectueel eigendom of tegen het hacken door cybercriminelen. Tegelijkertijd zijn ze in de gelegenheid geld te verdienen met het aanmaken van licenties door de geregistreerde gebruikers van hun applicaties daarvoor te laten betalen.

Bij de Trusted Computing Group (hal 3A, stand 528), zullen de TCG-leden OnBoard Security, Wibu-Systems en Wind River gezamenlijk hun oplossingen voor IoT en embedded beveiliging tonen. Deze zijn gebaseerd op de TCG-specificaties en de technologie met root of trust (RoT) in de Trusted Platform Module (TPM) chip. Op 26 en 27 februari van 11:00 uur tot 13:00 uur zal Günter Fischer tonen hoe licenties onder CodeMeter zijn te beheren in samenhang met Trusted Platform Modules als een alternatieve opslagmethodiek voor versleutelde toegangscodes.

Met het verstevigen van de samenwerking tussen Wibu-Systems en Wind River (hal 4A, stand 320) word ook het beveiligingssysteem voor VxWorks steeds robuuster. Het gezamenlijke product levert een pasklare oplossing voor integriteitsbescherming, authenticatie, IP- en kopieerbescherming, certificeringsbeheer, licentiemanagement en opslag van encryptiesleutels via hardware, software en de cloud.

Stefan Bamberg, partnermanager bij Wibu-Systems, betrokken bij het aangaan van diverse strategische samenwerkingsovereenkomsten denkt dat technologie en commerciële partnerships hand in hand gaan, nu het bedrijf steeds verder een holistische visie ontwikkelt op de toepassingsmogelijkheden van CodeMeter. ”Des te meer we in staat zijn om voor het embedded domein specifieke toolsets te ontwikkelen, des te makkelijker wordt het voor partijen in die omgeving onze oplossingen te integreren in de voor hen vertrouwde toepassingen.”

Over Wibu-Systems
WIBU-SYSTEMS AG (WIBU®) met het hoofdkantoor in het Duitse Karlsruhe, is in 1989 opgericht door Oliver Winzenried en Marcellus Buchheit. De onderneming is een innovatieve marktleider op het gebied van beveiligingstechnologie voor mondiaal softwarelicentiebeheer. De brede reeks oplossingen van Wibu-Systems bieden een oplossing voor het afschermen van alle vormen van digitale content, inclusief intellectueel eigendom en software applicaties voor computer systemen, mobiele toepassingen, industriële automatiseringsoplossingen en cloud-diensten.  Wibu-Systems BV is een zelfstandige onderneming, gevestigd aan de Welbergweg 19, 7556 PE in Hengelo en staat onder leiding van Marcel Hartgerink. Via zijn bedrijf Identi-Holding BV is hij tevens eigenaar van Wibu-Systems Ltd en de overige bedrijven, verantwoordelijk voor de activiteiten in België, Frankrijk, het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Portugal en Spanje,