Winkeliers verwelkomen klanten veilig terug dankzij AI-tracking van Deep North

Terwijl in Nederland de verschillende maatregelen geleidelijk worden versoepeld, krijgen veel winkeliers te maken met toenemende consumenten. Daarmee ontstaat er een ongekende behoefte aan een oplossing die helpt bij het creëren van plannen en processen die de gezondheid en veiligheid van zowel hun werknemers als klanten waarborgen.
De Mobiliteitsrapporten voor COVID-19 van Google bieden tastbare inzichten in de effecten van de pandemie op de manier van verplaatsen in Europese landen. Zo blijkt uit het rapport dat het Nederlandse werkverkeer met 78 procent is afgenomen in vergelijking met februari en maart van dit jaar. [1] We kunnen daarnaast een trend afleiden in de Nederlandse detailhandel, aangezien er 35 procent minder voetverkeer wordt geconstateerd in vergelijking met februari en maart van dit jaar. [2] Dit betekent dat consumenten minder besteden aan fysiek winkelen, terwijl de parkbezoeken met maar liefst 246 procent zijn gestegen. [3]
Deep North, specialist in computervisie en AI-gestuurde video-analyse voor retailers, winkelcentra en transporthubs, presenteert hoe ze bedrijven in staat kunnen stellen het consumentengedrag in fysieke omgevingen beter te begrijpen. Dankzij de technologie kunnen winkelcentra, winkels en transportknooppunten de controle over het consumentenverkeer terugwinnen en de klantervaringen verbeteren. Deze technologie kan binnenkort worden gebruikt als onderdeel van de bovengenoemde oplossing bij voortdurende inspanningen om de curve verder af te vlakken. Alles terwijl de zaken draaiende blijven.
“Fysieke retailers hebben behoefte aan unieke oplossingen die groei stimuleren, aanpassingsvermogen bieden, verkoop mogelijk maken en de veiligheid van hun klantenbestand waarborgen terwijl we langzaam uit een intelligente lockdown komen”, zegt Dejan Subosic, President van Deep North EMEA. “Onze technologie kan de bezettingsgraad van winkels en bijbehorende bewegingen in de winkel meten. Zo hopen we dat ondernemers zich verzekerd voelen om opnieuw open te gaan en hun klanten onder deze nieuwe omstandigheden te verwelkomen”, vertelt Subosic.
“Het is belangrijker dan ooit dat bedrijven en instellingen die fysieke ruimtes beheren hun data gaan begrijpen. Zo kunnen ze de veiligheid van hun medewerkers en klanten beter garanderen. Informatie over de fysieke wereld is niet langer prettig om te hebben – het is een noodzaak om dit te hebben”, licht Subosic toe.
Enkele voorbeelden van hoe de oplossing van Deep North in real-time kan helpen, zijn hieronder samengevat:
Bedrijven kunnen de winkelbezetting meten. Hierdoor kunnen winkels hun activiteiten beheren en klanten waarschuwen over veiligheidsniveaus in (versus de handmatige tellers bij de in- en uitgangen);
Het makkelijker bepalen van wachtrijlengtes en wachttijden om winkels te bezoeken;
Winkeliers krijgen beter inzicht of klanten en werknemers zich aan de sociale afstandsnormen houden;
Retailers kunnen identificeren waar in-store klanten zich clusteren. Zo kunnen ze ervoor zorgen dat er een juiste afstand bestaat tussen verschillende productgroepen ten behoeve van het voetverkeer.
[1] Google COVID-19 Community Mobility Report Netherlands, May 21, 2020. Mobility Changes, Workplaces. Link: https://www.gstatic.com/covid19/mobility/2020-05-21_NL_Mobility_Report_en.pdf
[2] Google COVID-19 Community Mobility Report Netherlands, May 21, 2020. Mobility Changes, Retail & recreation. Link: https://www.gstatic.com/covid19/mobility/2020-05-21_NL_Mobility_Report_en.pdf
[3] Google COVID-19 Community Mobility Report Netherlands, May 21, 2020. Mobility Changes, Parks. Link: https://www.gstatic.com/covid19/mobility/2020-05-21_NL_Mobility_Report_en.pdf
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.