Industry Wire

Geplaatst door YouTube Works Awards

Winnaars YouTube Works Awards bekend: FNV, adidas, Werktalent en KPN vallen in de prijzen KPN wint Grand Prix met de campagne “Stukje van mij”

Amsterdam, 12 juni 2025 – Vandaag zijn tijdens de YouTube Works Awards de winnaars bekendgemaakt van de meest spraakmakende en impactvolle YouTube-campagnes van vorig jaar. In een feestelijke awardshow, die de centrale rol van YouTube als toonaangevend advertentieplatform vierde, werden de winnende campagnes erkend voor hun baanbrekende creativiteit en bewezen effectiviteit. De Grand Prix ging dit jaar naar KPN met de campagne “Stukje van mij”. Ook FNV Young & United, adidas, en Werktalent vielen in de prijzen.
Fotocredits: Tom Doms
De winnende campagnes tonen aan hoe merken het potentieel van YouTube optimaal benutten om hun doelgroepen te bereiken en meetbare resultaten te behalen, van het opbouwen van merkvertrouwen tot het stimuleren van concrete actie. De jury, onder leiding van Henriette van Swinderen (Bond van Adverteerders), heeft in vijf categorieën de volgende campagnes tot winnaar benoemd:
1. Changemakers: FNV Young & United, “Jeugdlooncampagne”, door Young Ones Media.
2. Masterful Media Planning: adidas, “Matchday”, door De Stroom en StudioM.
3. The Underdog: Werktalent, “Transfertalent”, door Team5PM.
4. Creative Excellence: KPN, “Logbusters”, door Dentsu Creative Amsterdam, Mindshare en A Bigger Circle.
5. Grand Prix: KPN, “Stukje van Mij” door MindShare, Dentsu Creative Amsterdam en Wefilm Media

“De kwaliteit van de winnende cases is dit jaar uitzonderlijk. Ze laten stuk voor stuk zien hoe strategisch en creatief denken, in combinatie met de unieke mogelijkheden van YouTube, leiden tot échte impact,” aldus juryvoorzitter Henriette van Swinderen. “Het is inspirerend om te zien hoe merken, groot en klein, steeds slimmer omgaan met de mogelijkheden van online video. Effectieve combinaties van short en long form en superstrakke targeting maakten de campagnes van de winnaars relevant en onderscheidend. Deze winnaars zijn een toonbeeld van innovatie binnen ons vakgebied.”
KPN, dat met de campagne “Stukje van Mij” de Grand Prix heeft gewonnen, is trots op de prijs. Tobias Vermeiren, Lead Strateeg Dentsu Creative: “De impact van sexting misbruik en online shaming is een super moeilijk en kwetsbaar onderwerp dat leeft onder jongeren en de jongerencultuur. We hadden een stem van de generatie nodig die het probleem op een juiste manier kon overbrengen. Met het nummer van MEAU, dat op basis van echte verhalen is geschreven, in combinatie met de sterke beelden van de videoclip gemaakt door Emma Branderhorst, raken we de juiste snaar en laten we het verhaal verder reizen dan de campagneperiode zelf!”.
De jury bestond dit jaar uit een diverse groep van brand marketeers, content creators en creatieven. Jurylid Sebastiaan Spinhoven, Creative Content Director GroupM, benadrukt dat de winnaars de veelzijdigheid van YouTube als platform bijzonder goed hebben benut: “De winnaars bewijzen dat het opbouwen van een plek op YouTube loont en je hier echt een band kunt opbouwen met je publiek. De diversiteit van de cases was indrukwekkend en leverde veel interessante inzichten op. KPN laat met twee totaal verschillende campagnes zien hoe breed de mogelijkheden van het platform zijn. Ze zijn erin geslaagd om slim in te spelen op cultuur, of het nu gaat om een inzicht dat populair is op het platform zelf of iets wat leeft bij hun doelgroep.”
Einde bericht

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht