Ook woningcorporatie Eigen Haard kiest voor taxatiemanagement systeem van Reasult

EDE, 20 april 2015 – Wederom kiest een grote corporatie voor het taxatiemanagement systeem van Reasult. Met de toevoeging van Eigen Haard werken nu zeven van de top 10 woningcorporaties met het taxatiemanagement systeem van Reasult. Van de in totaal ruim 600.000 verhuurbare eenheden van deze top 10 is nu meer dan 75 % in het taxatiemanagementsysteem ondergebracht.

Eigen Haard heeft al uitgebreide ervaring met de software van Reasult. De corporatie werkt sinds 2006 met Reaforce, de software van Reasult voor vastgoedontwikkeling. Eigen Haard waardeert nu haar hele vastgoedportefeuille op marktwaarde in verhuurde staat. Ze kan daarmee beter op rendement sturen en voldoet aan de waarderingseisen van de nieuwe Woningwet. Door inzicht in de vastgoedwaarde kan Eigen Haard per complex een afweging maken om bewust rendement te laten liggen of te sturen op een hoger rendement. Die afweging is gebaseerd op de strategie en volkshuisvestelijke ambitie.

Na een uitgebreid selectietraject en diverse gesprekken met de huidige gebruikers, kiest Eigen Haard voor de taxatiemanagement software van Reasult. “Vergeleken bij andere aanbieders is het taxatiemanagementsysteem van Reasult het meest doorontwikkelde en toegepaste systeem” zegt Daniël de Jong, coördinator vastgoedwaardering bij Eigen Haard. “We maken snel stappen. In juni 2015 volgt de eerste ronde met het taxatiemanagement systeem van Reasult. We blijven met externe taxateurs werken. Dankzij het systeem kunnen zij de taxaties beter controleren en valideren. Gelukkig zijn ook zij al bekend met de vastgoedsoftware. We kiezen expliciet voor de bewezen oplossing.”

Jan Zwerink, Senior Accountmanager bij Reasult, is bij het gehele proces betrokken. “Eigen Haard heeft zeer kritisch gekeken naar de functionaliteiten van de verschillende taxatiemanagement systemen. Ze zijn natuurlijk al bekend met de software en werkwijze van Reasult en wilden snel aan de slag. Door de vele implementaties bij andere corporaties en institutionele beleggers, bieden we niet alleen de ervaring maar ook de door Eigen Haard gewenste snelheid.”

Over Eigen Haard
Eigen Haard zorgt voor goede en betaalbare huisvesting in de Metropoolregio Amsterdam voor mensen die dat het meest nodig hebben. We werken, samen met onze partners, aan vitale en leefbare wijken in een gezonde regionale woningmarkt. Eigen Haard beheert ruim 61.000 woningen en bedrijfsruimten.

Over Reasult
Reasult is marktleider in het optimaliseren van de financiële performance van vastgoedorganisaties. Reasult ontwikkelt en implementeert financieel-analytische software, die meerwaarde biedt aan vastgoedorganisaties, zoals commerciële vastgoedontwikkelaars, vastgoedbeleggers, woningcorporaties en (semi-)overheden. Door de veranderende marktomstandigheden staan transparantie en grip hoog op de vastgoedagenda. De oplossingen van Reasult maken het voor vastgoedorganisaties mogelijk om betere beslissingen te nemen. Zowel vastgoedontwikkelingen als vastgoedbeleggingen zijn uniform door te rekenen, te bewaken en te analyseren. Meer informatie: www.reasult.com.