Industry Wire

Geplaatst door Woosa B.V.

Woosa gaat live in Duitsland

Na weken voorbereiding gaat Woosa vandaag – 1 september 2021 – live in Duitsland. Woosa bestaat sinds november 2017, maar ging definitief live in maart 2019 met de Bol.com, Teamleader en vidaXL WooCommerce plugin. Inmiddels is het portfolio van WooCommerce flink uitgebreid en klaar voor de Duitse markt.

Internationale ambities

Woosa bediend reeds internationale klanten van Australië tot het Verenigd Koninkrijk en van Canada tot Frankrijk. “We willen de groei echter voorspoedigen door ook echt lokaal aanwezig te zijn. Dit doen we onder andere door service te verlenen in de taal van het land.” aldus oprichter Jessica Risch.

Vandaag is Woosa live gegaan met haar Duitse website. Ook is er een Duitstalig teamlid bijgekomen in de rol van Technical Support Agent. “Op die manier kunnen we de Duitse beleving echt waar maken!”

Duitsland, Oostenrijk en Zwitserland

Een van de belangrijkste speerpunten voor de groei van Woosa is internationalisering. Ondanks dat de Engelse taal wereldwijd gedekt lijkt, merken we dat onze groei in Nederland en België harder gaat doordat we de taal spreken.

“Daarom breiden we bij Woosa lokaal uit. Dit keer in Duitsland de volgende keer in Italië.” zegt Jessica Risch. Daarnaast ondersteunt Woosa met de Duitse taal niet alleen Duitsland maar ook direct Oostenrijk en Zwitserland.

Dekking van plugins

Naast de taal heeft Woosa inmiddels ook voldoende dekking in Duitsland qua WooCommerce plugin aanbod. VidaXL, Teamleader, Amazon, Kaufland.de, Adyen en de SEO Generator worden allemaal gedekt in Duitsland. Kortom, de meest logische stap voor uitbreiding!

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht