Geplaatst door MarketResponse

Wouter Jacobs terug bij MarketResponse als researcher publieke sector

Utrecht, 18 mei 2021 – Wouter Jacobs is per 3 mei 2021 teruggekeerd op het oude nest MarketResponse in de functie van senior research consultant publieke sector. Hij gaat voor de overheid en andere publieke organisaties aan de slag met maatschappelijke thema’s als duurzaamheid, mobiliteit, gezondheid, veiligheid en burgerparticipatie.

Wouter Jacobs gaat zich met onderzoeken in het publieke domein name richten op communicatievraagstukken. “Het interessante aan het werken voor de overheid is dat het al snel maatschappelijk relevant is. Het gaat om actuele thema’s en het onderzoek beoogt bij te dragen aan het verbeteren van het leven voor ons allemaal”, zegt Jacobs.

Hij gaat zijn kennis en ervaring op het gebied van communicatieonderzoek ook inzetten voor klanten buiten de publieke sector en voor de doorontwikkeling van communicatie- en merkproposities van MarketResponse zoals add+impact® en BrandneXt™.

Voldoen aan wensen en eisen van de consument
Managing director Manon Holtkamp van MarketResponse ziet dat publieke en private sector een parallel belang als het gaat om voldoen aan verwachtingen van de consument. “Die beweging is al enige tijd geleden ingezet en is door de coronacrisis versterkt. Als de grootste boutique voor markt- en publieksonderzoek van Nederland helpen we onder andere commerciële bedrijven maatschappelijker te worden en we laten publieke en maatschappelijke organisaties profiteren van onze kennis op het gebied van klantvriendelijkheid”, aldus Holtkamp.

Marktonderzoekscarrière
Wouter Jacobs was de afgelopen vier jaar senior-onderzoeker bij Panteia en werkte daarvoor onder andere bij GfK. Hij begon zijn marktonderzoekscarrière bij MarketResponse in 1999, waar hij tot aan zijn vertrek in 2013 onder meer de functies van projectleider, expertisemanager communicatieonderzoek en business unit manager bekleedde.