Xiaomi lanceert zoektocht naar nieuw modetalent

Den Haag, 15 september 2021 – Techbedrijf Xiaomi organiseert een competitie voor nieuw modetalent in samenwerking met The Hague Fashion Week. Als partner biedt Xiaomi een platform aan jong talent. Deelnemers sturen één ontwerp in dat geïnspireerd is door de nieuwe smartphone Xiaomi 11 Lite 5G NE. De twaalf geselecteerde talenten mogen het ontwerp presenteren tijdens THFW in de Grote Kerk in Den Haag op 17 oktober. De winnende ontwerper ontvangt 2.500 euro en presenteert zijn of haar nieuwe collectie tijdens THFW 2022 en vanzelfsprekend het nieuwe Xiaomi vlaggenschip.
Xiaomi wil jonge modetalenten aanmoedigen om hun unieke stijl te laten zien met de ontwerpwedstrijd. Modeontwerpers kunnen zich van 15 tot 24 september aanmelden voor de Xiaomi New Talent zoektocht. Deelnemers ontwerpen één design gebaseerd op de vandaag geïntroduceerde Xiaomi 11 Lite 5G NE smartphone: een minimalistisch en vederlicht ontwerp in de kleuren Truffle Black, Bubblegum Blue, Peach Pink of Snowflake White. Vrijdag 24 september selecteren Xiaomi en THFW twaalf designers op basis van de inzendingen. Het online publiek kiest twee finalisten op social media, maar alle twaalf designers mogen hun ontwerpen presenteren op 17 oktober tijdens THFW in De Grote Kerk in Den Haag. De vakkundige jury bepaalt na afloop van deze catwalk presentatie in de Grote Kerk wie van de twee finalisten de winnaar is. Xiaomi en THFW belonen hem of haar met 2.500 euro als bijdrage voor een nieuwe collectie en de kans om zijn of haar gehele collectie te presenteren bij de volgende editie van THFW. Beide finalisten worden benoemd als Xiaomi New Talent.
Xiaomi partner van THFW
The Hague Fashion Week is een vierdaags evenement waar opkomende ontwerpers en gevestigde mode wordt gevierd. De Haagse modeweek is georganiseerd vanuit Stichting Dutch Fashion Embassy om de carrières van jong modetalent te ondersteunen. Samen met gemeente Den Haag, diverse musea en ondernemers biedt de stichting ondersteuning aan jong talent en zo de creativiteit te stimuleren. Als partner wil Xiaomi samen met THFW de zoektocht naar jong talent vergroten en een platform bieden als kickstart voor carrières.
Richard de Borst, Directeur Xiaomi Benelux: “Xiaomi staat bekend als bedrijf dat innovatie voor iedereen bereikbaar wil maken. Het stimuleren van de creativiteit van jong talent en hieraan een platform geven, sluit hier perfect bij aan.” Daisy Hu, Deputy Country Manager Xiaomi Benelux zal namens Xiaomi in de jury zitting nemen: “Met de Xiaomi & The Hague Fashion Week Talentsearch 2021 kunnen we opkomende ontwerpers uitdagen om met kleuren en texturen te werken. We kijken enorm uit naar het resultaat en als bedrijf dat altijd dicht bij haar gebruikers staat, willen wij natuurlijk jong talent het podium geven dat zij verdienen.”
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.