Industry Wire

Geplaatst door Xiaomi

Xiaomi verrijkt Mi Academy-app met Android-trainingscontent

Amsterdam, 12 april 2021 – Mi Academy, Xiaomi’s trainingsprogramma voor sales- en servicemedewerkers, Mi Fans en geïnteresseerden, blijft successen behalen. De app, die ook in Nederland/België beschikbaar is, wordt door Xiaomi uitgebreid met nieuwe content en een breder trainingsaanbod door een complete sectie van het digitale platform toe te spitsen op Android.

De Mi Academy-app werd in oktober 2020 gelanceerd en het platform heeft tot nu toe meer dan 18.000 gebruikers*. De app is ontwikkeld in samenwerking met Google en biedt trainingen over Xiaomi-producten en de applicaties van Google die op de smartphones van Xiaomi draaien. Sales- en servicemedewerkers, Mi Fans en geïnteresseerden blijven dankzij de app eenvoudig up-to-date over al het nieuws over Xiaomi en hebben toegang tot trainingen, videomateriaal en self-assessment-testen.

Ou Wen, Head of Western Europe bij Xiaomi: “Het afgelopen jaar is digitale transformatie wereldwijd in een stroomversnelling geraakt. De klantervaring is niet het enige dat op zijn kop gezet is, dat geldt voor het hele verkoopproces en de retailsector. Daarom verdienen salesmedewerkers uitgebreide en diepgaande training om op deskundige wijze te kunnen voldoen aan de behoeften van iedere klant. Dankzij onze sterke relatie met Google kunnen we klanten altijd innovatieve en betrouwbare producten aanbieden, maar met dit project gaan we nog een stapje verder in een al succesvolle samenwerking. Het zorgt ervoor dat de kennis en ervaring voor het correcte gebruik van producten en diensten toegankelijk zijn voor salesmedewerkers.”

Xiaomi verfijnt de app, die nu ook beschikbaar voor desktop, in samenwerking met Google door gerichte trainingen toe te voegen. In de app is het mogelijk om in de Google-sectie specifieke content te bekijken, zoals het Virtual Learning Lab, Self-Paced Learning en productvideo’s waarmee sales- en servicemedewerkers kunnen deelnemen aan het Android Mobile Certification-programma. Xiaomi is momenteel het enige smartphonebedrijf dat rechtstreeks via de Mi Academy toegang biedt tot dit soort trainingen.

Flavio Cavalli, Director WEU Retail Training Operations bij Xiaomi: “We hebben nauw samengewerkt met Google om een zo compleet mogelijk trainingsaanbod te creëren. Dat is nodig omdat we, als we het over smartphones hebben, steeds vaker praten over de hardware én de software waarmee we onze producten uitrusten. Het is belangrijk om te begrijpen wat de wisselwerking is tussen die twee elementen.”

De Mi Community zal ook worden betrokken bij de training met Google. Hen wordt gevraagd om diepgaande video’s en thematische tutorials te maken. Xiaomi geeft een select groepje uit de community de kans om toegang te krijgen tot het Android Mobile Certification-programma. Daarnaast organiseert Xiaomi, in samenwerking met Google, activiteiten en trainingen voor consumenten met de ondersteuning van Xiaomi- en Google-trainers. Daarbij wordt uiteraard rekening gehouden met de coronamaatregelen die op dat moment gelden. Denk bijvoorbeeld aan activiteiten zoals demonstraties om aan te tonen hoe eenvoudig het is om over te stappen van een oude smartphone naar een nieuwe smartphone via Xiaomi. Dit dankzij Android- en Google-apps en -services die altijd beschikbaar zijn op Xiaomi-smartphones.

Meer informatie is te vinden op blog.mi.com/en.

*Data van 2 maart 2021

 

###

Over Xiaomi Corporation
Xiaomi Corporation is opgericht in april 2010 en staat sinds 9 juli 2018 genoteerd aan de Main Board van de Hong Kong Stock Exchange (1810.HK). Xiaomi is een internetbedrijf met in de kern smartphones en slimme hardware die zijn verbonden met een internet of things-platform (IoT).

Met een even grote nadruk op innovatie als op kwaliteit, streeft Xiaomi voortdurend naar een hoogwaardige gebruikerservaring en operationele efficiëntie. Het bedrijf bouwt onophoudelijk kwalitatieve producten tegen eerlijke prijzen, zodat iedereen ter wereld kan genieten van een beter leven door middel van innovatieve technologie.

Xiaomi was in het vierde kwartaal van 2020 wereldwijd het op twee na grootste merk als het gaat om smartphoneverkopen. Ook heeft het bedrijf het toonaangevende AIoT-platform (AI+IoT) opgericht, met 324,8 miljoen slimme apparaten die op het platform zijn aangesloten, exclusief smartphones en laptops. Xiaomi-producten zijn verkrijgbaar in meer dan honderd landen en regio’s over de hele wereld. In augustus 2020 stond het bedrijf voor de tweede keer in de Fortune Global 500-lijst, op de 422e plek – 46 plaatsen hoger dan in 2019. Onder de internetbedrijven staat het bedrijf in deze lijst op de zevende plaats.

Xiaomi is een onderdeel van de Hang Seng Index, Hang Seng China Enterprises Index, Hang Seng TECH Index en Hang Seng China 50 Index.

Ga voor meer informatie over Xiaomi naar http://blog.mi.com/en.

 

 

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht