Geplaatst door XXImo

XXImo sluit partnerschap met CloudNation

Utrecht, 14 mei 2024 – XXImo, het Europese betalings- en mobiliteitsplatform, gaat met CloudNation werken aan de migratie van hun IT-infrastructuur en haar mobiliteitsplatform naar Amazon Web Services (AWS). CloudNation is een toonaangevende cloud consultancy en AWS EMEA top migratiepartner. In een driehoekssamenwerking met CloudNation en AWS, focust XXImo op een toekomstbestendige manier van werken waar schaalbaarheid, efficiëntie en beveiliging voorop staan. Eind juni 2024 wordt de migratie officieel afgerond.

XXImo koos voor AWS vanwege de schaalbaarheid, kostenoptimalisering en de innovatieve kracht van het platform. Dankzij het brede scala aan cloud computing-services van CloudNation kan XXImo de time-to-market verkorten en de operationele kosten optimaliseren, om zo flexibele mobiliteitsbetalingen toegankelijk te maken voor resellers in heel Europa. Daarnaast is XXImo hiermee een van de eerste Visa-kaartverstrekkers in de EU die betalingen volledig via AWS verwerkt en zo voldoet aan alle nieuwe regelgevingen en eisen. Zodra de migratie is afgerond, blijft CloudNation de infrastructuur beheren, terwijl XXImo het applicatiebeheer op zich neemt.

Een bewezen trackrecord in migraties
De samenwerking bestaat uit verschillende fasen, waaronder een grondige beoordeling van de bestaande infrastructuur, het ontwikkelen van de cloudomgeving en de daadwerkelijke migratie. Inmiddels wordt een deel van het AWS cloudplatform al gebruikt. Middels Infrastructure as Code (IaC) kunnen XXImo en CloudNation applicaties sneller en schaalbaar uitrollen.

Langdurige samenwerking
De migratie wordt eind juni van dit jaar afgerond. Sinds eind maart beheert CloudNation het platform al en biedt het bedrijf 24/7 support. Dit omvat proactieve monitoring, incident respons en het voortdurend verbeteren van het systeem waar nodig gedurende de migratie. Ook zijn er plannen voor uitbreiding van de samenwerking. Zo wil XXImo na de migratie de AWS-omgeving optimaliseren en nieuwe cloudgebaseerde applicaties ontwikkelen, in samenwerking met CloudNation.

“We zijn verheugd om met CloudNation samen te werken aan deze belangrijke migratie die ons als bedrijf meer schaalbaar en flexibeler maakt”, zegt Mark van Engelen, Manager IT Security bij XXImo. “CloudNation heeft een indrukwekkend trackrecord in het succesvol migreren van organisaties naar de public cloud. Deze samenwerking biedt ons de mogelijkheid om onze technologische infrastructuur te versterken, en een sterk fundament te leggen voor internationale expansie. We kijken ernaar uit om in de toekomst samen te blijven werken en onze cloudomgeving te optimaliseren.”

“Bij CloudNation zijn we trots om samen met XXImo te werken aan dit migratieproject. Met onze uitgebreide expertise op het gebied van cloudtechnologie, versterken we het platform van XXImo en creëren we samen nieuwe mogelijkheden voor groei en efficiëntie voor XXImo”, zegt Bart Boonen, co-founder en CTO van CloudNation. “We hebben heel hecht samengewerkt tijdens de migratie en zijn zeker van plan om dat vol te houden zodra de AWS-cloud live is. Ik ben tevreden dat de samenwerking tussen de drie bedrijven zo goed is verlopen, want nu alles live is, blijven wij het platform beheersen in samenwerking met AWS en in overleg met XXImo.”