Geplaatst door YaWorks

YaWorks haalt tweede Great Place To Work-certificering op rij

YaWorks, het kennishuis op het gebied van digitale infrastructuur, heeft voor de twee keer op rij de ‘Great Place To Work’-certificering behaald. Bij het onafhankelijke onderzoek onder medewerkers werd een totaalscore van 93% behaald, wat ruim voldoende is voor het tweede certificaat. Dit jaar jaar was ook 97% van de medewerkers het weer eens met de stelling dat YaWorks een Great Place To Work is.

Onafhankelijk onderzoek
Om voor certificering in aanmerking te komen heeft Great Place To Work Nederland een onafhankelijk en anoniem onderzoek onder de medewerkers van YaWorks uitgevoerd. Hierbij werden vijf belangrijke waarden onder de loep genomen: geloofwaardigheid, respect, eerlijkheid, trots en kameraadschap. De Great Place To Work-benadering wordt inmiddels gebruikt in meer dan 60 landen, bij ruim 10.000 organisaties wereldwijd.

Hoge scores op teamgevoel
YaWorks haalde een gemiddelde totaalscore van 93% op de afzonderlijke onderdelen van het Great Place To Work-model, maar scoorde op diverse onderdelen nog hoger. De drie hoogst scorende onderdelen waren dit jaar rechtvaardigheid (97%), gemeenschap (96%) en team (96%).

“Voor de tweede keer gecertificeerd worden als ‘Great Place To Work’ met zo’n mooie score betekent dat we consequent laten zien dat we een goede werkgever zijn. We werken hard voor elkaar en helpen elkaar om het beste uit onszelf te halen. Dat zie je terug in onze hoge scores voor teamgevoel en kameraadschap. Ook in het komende jaar blijven we eraan werken om de juiste teamspirit te behouden en nog verder te verbeteren”, aldus Bart Deuss, CEO bij YaWorks.

“Werknemers hebben anno 2024 de bedrijven voor het uitkiezen. Daarom schreeuwt tegenwoordig elke werkgever van de hoogste toren dat ze een goede werkgever zijn. Dat is alleen niet hetzelfde als het ook daadwerkelijk waarmaken. Wij willen goed werkgeverschap consequent doorvoeren en het welzijn van onze medewerkers staat voorop. People over Profit. Deze certificering is voor ons het bewijs dat we dit voor onze medewerkers ook echt doen en daar ben ik supertrots op”, aldus John Bos, HR Manager bij YaWorks.