Zalando viert eerste jubileum ‘Pre-owned’ met speciale marketingcampagne ‘Zonder Drama’

BERLIJN, 14 september 2021 // Zalando, Europa’s toonaangevende online platform voor mode en lifestyle, viert vandaag de eerste verjaardag van zijn ‘Pre-owned’-categorie. Sinds de lancering in september 2020, heeft Zalando de tweedehandscategorie vertienvoudigd: van 20.000 artikelen naar meer dan 200.000 in zijn webwinkel. Daarnaast werd ‘Pre-owned’ ook uitgerold in 13 van de 23 Europese markten. Ter ere van het eerste jubileum lanceert Zalando de speciale marketingcampagne ‘Zonder Drama’ waarin het uitzonderlijke gemak van het ‘Pre-owned’-aanbod centraal staat.
In Nederland zijn de top drie meest verkochte pre-owned kledingstukken spijkerbroeken, loungewear en jurken. Loungewear, zoals sweatshirts en truien, was het populairst, in de eerste acht maanden van dit jaar.
‘Pre-owned speelt een sleutelrol in onze ambitie om het startpunt voor mode te worden’, zegt Torben Hansen, VP Recommerce bij Zalando. ‘Het afgelopen jaar hebben we zeer positieve feedback gekregen op onze tweedehandscategorie – klanten stellen de snelle levering, de verschillende betaalmethoden en het retourproces op prijs, evenals onze plasticvrije verpakking. Daarom staat het bekende gemak van Zalando centraal in de nieuwe pre-owned-campagne. ‘Zonder Drama’ vertegenwoordigt waar onze tweedehandservaring over gaat – het verbinden van winkelplezier, frisheid en zelfexpressie met duurzame modekeuzes en ongeëvenaard gemak.’
‘Zonder Drama’ bestaat uit een 360°-campagne met PR, influencers, social media en tv-spot in 12 markten. Het laat de typische ongemakken van tweedehandswinkelen zien en benadrukt hoe Zalando’s pre-owned een gemakkelijke en betrouwbare ervaring biedt. Snelle levering, gratis bezorging en retourneren, gecombineerd met verschillende betaalmethodes, artikelen met kwaliteitsgarantie en een prettige digitale ervaring, dragen bij aan een betere tweedehandsmode-ervaring met ongeëvenaard gemak.
Als onderdeel van de campagne, dragen acteur Omar Rudberg, actrice en zangeres Julia Wieniawa, LGBTQA+-activist Lola Rodriguez en de Italiaanse acteur Pietro Turano bij aan het pre-owned-assortiment van Zalando door hun eigen outfits te verkopen. Hun collectie is vanaf 27 september beschikbaar bij Zalando en links worden gedeeld via de social media kanalen.
Daarnaast organiseert Zalando een reeks fysieke evenementen om een echte pre-owned-klantervaring te creëren. Tussen september 2021 en maart 2022 zullen evenementen in vele Duitse steden klanten de mogelijkheid bieden om een samengesteld assortiment van pre-owned-artikelen te bekijken en te kopen. Alle evenementen vinden plaats in overleg met de lokale COVID-19-regelgeving. De eerstvolgende evenementen zijn in Essen op 17 september, gevolgd door Stuttgart, Dortmund en Karlsruhe op 18 september.
Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.