Geplaatst door Zerto

Zerto onthult vernieuwde Cyber Resilience Vault met HPE Alletra Storage MP

Amsterdam, 14 mei 2024 — Zerto, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise (HPE), maakt de integratie bekend van zijn Cyber Resilience Vault met HPE Alletra Storage MP; HPE’s next-gen storage-oplossing voor het hosten van bedrijfskritische workloads met AI-gedreven hoge prestaties. De Cyber Resilience Vault maakt air-gapped gegevensherstel mogelijk na zelfs de meest verwoestende cyberaanvallen. Met HPE Alletra Storage MP profiteert de Cyber Resilience Vault van verbeterde functies voor onveranderlijkheid, zodat datakopieën niet tastbaar en veranderbaar zijn door cybercriminelen. HPE Alletra Storage MP biedt daarnaast een beschikbaarheidsgarantie van 100% voor alle data die is opgeslagen in de landing zone binnen de Cyber Resilience Vault. HPE en Zerto stellen organisaties daarmee in staat om hun bedrijfskritische data assets veilig te houden en downtime te minimaliseren in een steeds gevaarlijker bedreigingslandschap.
Ransomware-aanvallen blijven moderne ondernemingen teisteren. Alleen al in 2023 bereikte de totale schade een ongekend hoog niveau van 1 miljard dollar. De downtime en verstoring die deze aanvallen met zich meebrengen eisen een enorme financiële tol van bedrijven. Volgens sommige schattingen bedraagt de schade voor grote ondernemingen ruim 1 miljoen dollar per uur aan downtime. Ransomware-aanvallen treffen echter bedrijven van elke omvang, in elke sector, overal ter wereld.
De unieke decentrale offline digitale kluis van Zerto maakt het mogelijk om air-gapped gegevens snel te herstellen. De combinatie met HPE Alletra Storage MP zorgt voor de perfecte balans: software voor gegevensherstel die wordt ondersteund door krachtige, volledig op flash gebaseerde hardware. De Cyber Resilience Vault brengt twee essentiële beveiligingsconcepten samen: onveranderlijke datakopieën die beschermd zijn tegen manipulatie en een geïsoleerde clean room waarin de datakopieën hersteld kunnen worden. De resulterende integrale oplossing biedt bedrijven gemoedsrust in een tijd waarin cyberbedreigingen met de dag gevaarlijker worden.
“De Cyber Resilience Vault van Zerto is in nog geen jaar tijd uitgegroeid tot de voorkeursoplossing voor cyberveerkracht van moderne ondernemingen. Deze integratie belooft de mogelijkheden van deze oplossing nog verder uit te breiden,” zegt Matt Boris, vice president Global Go-To-Market bij Zerto, HPE. “Ransomware-aanvallen maken wereldwijd een onvermijdelijk deel uit van het moderne zakenleven. Bedrijven zijn dringend op zoek naar oplossingen waarmee ze cyberbedreigingen zo snel mogelijk kunnen detecteren en neutraliseren en waarmee zij gegevens even snel kunnen herstellen. De Cyber Resilience Vault is speciaal voor deze doeleinden ontwikkeld. Met deze verbeteringen bevestigt Zerto opnieuw zijn status als marktleider in cyberveerkracht.”
De Zerto Cyber Resilience Vault heeft drie kernpijlers: replicatie en detectie, isolatie en vergrendeling en testen en herstellen. In combinatie met de innovatieve zero trust-architectuur van deze oplossing maken de drie pijlers een snel herstel mogelijk binnen een veilige, air-gapped omgeving. De Cyber Resilience Vault is ook ontwikkeld om bedrijven te helpen met het naleven van de toenemende wetten en overheidsrichtlijnen en minimaliseert daarmee de kans op hoge boetes.
Andere oplossingen voor cyberveerkracht worden belemmerd door verouderde technieken zoals back-up van lagere kwaliteit en trage, op bestanden gebaseerde, beveiligingsscans. Dit resulteert in onaanvaardbaar hogere recovery point interval (RPO’s) en hogere recovery time (RTO’s). Bovendien zijn deze oplossingen slechts ten dele geïsoleerd. Dit maakt ze meer vatbaar voor aanvallen van buitenaf. De Cyber Resilience Vault biedt daarentegen een air-gapped omgeving, opslag van productiekwaliteit die volledig op flash-hardware is gebaseerd en onveranderlijke datakopieën die in HPE Alletra Storage MP zijn aangemaakt met de in eigen beheer ontwikkelde Virtual Lock-technologie. Dit houdt cybercriminelen buiten en houdt alle data veilig.
Meer informatie over de Cyber Resilience Vault van Zerto is hier beschikbaar
Over Zerto
Zerto, een dochteronderneming van Hewlett Packard Enterprise, stelt bedrijven in staat om 24/7 ongestoord te blijven ondernemen door het vereenvoudigen van de bescherming, het herstel en de mobiliteit van applicaties op locatie en in de cloud. De oplossing van Zerto voor het beheer en de bescherming van cloudgebaseerde data maakt een einde aan de risico’s en complexiteit rond modernisering en het gebruik van private, publieke en hybride clouds. De gebruiksvriendelijke, volledig op software gebaseerde oplossing maakt gebruik van continuous data protection (CDP)-functionaliteit. Deze biedt veerkrachtige en schaalbare bescherming tegen ransomware, disaster recovery en mobiliteit van data naar multi-cloudomgevingen. Wereldwijd vertrouwen 9.500 klanten en draaien oplossingen van ruim 350 managed service providers op de oplossingen van Zerto.