Industry Wire

Geplaatst door KesselsKramer

ZOMERCAMPAGNE ARTE VERBEELDT DE FAMILIEBANDEN IN AL HAAR UPS AND DOWNS

Jonge broers en zussen spelen de hoofdrol in de nieuwe campagne van KesselsKramer om de zomerprogrammering van de omroep te promoten.

Amsterdam, 4 juli 2023 –

De broer-zus-relatie is dit jaar het leitmotiv voor de jaarlijkse ‘Summer of… ‘ line-up van de Europese publieke omroep ARTE. Venus & Serena, William & Harry en Beyoncé & Solange zijn allemaal te zien in ‘The Summer of Brothers & Sisters’. Om het zomerprogramma te promoten heeft KesselsKramer een campagne ontwikkeld die de band tussen broers en zussen op eigenzinnige manier weergeeft.

Broers en zussen
De broer-zus-relatie, die lang genegeerd is door onderzoekers, wordt nu beschouwd als een van de belangrijkste – en vaak langste – relaties uit ons leven. Geen enkele andere relatie gaat gepaard met een gedeelde opvoeding, genen en geheimen. Maartje Slijpen, creatief directeur bij KesselsKramer, zegt:

“De liefde tussen broers en zussen is even intens diepgaand als diepgaand intens en leidt daardoor tot de meest ongewone situaties. Die voor broers en zussen op de een of andere manier wél logisch zijn. De ‘Summer of…’ campagne van dit jaar brengt deze dynamiek in beeld. Het is herkenbaar en absurd, behoorlijk complex en volkomen normaal in één. Net als het leven zelf.”

Home video-stijl
Opgehangen aan een kapstok, besmeurd met markeerstift, of een koelkast als verstopplek: we zien jonge kinderen in een fractie van een seconde van onschuldig naar schuldig veranderen. De campagnebeelden ademen de sfeer van een familie tafereel: warm, intiem en chaotisch. Om een home-video-esthetiek te creëren, werd fotograaf en regisseur Daniel Gebhart de Koekkoek ingeschakeld – hij werkte al eerder met KesselsKramer aan ARTE campagnes, en is dan ook de aangewezen persoon om met zijn ‘the good, the bad and the ugly’ mentaliteit het campagne idee te vertalen.

Daniel Gebhart de Koekkoek: “De gedeelde voorliefde voor imperfectie, rauwe beelden en een specifiek soort humor maakt samenwerken met KesselsKramer een no-brainer. Werken aan de “Summer of…” campagnes voor ARTE is altijd een eer. Deze editie was extra speciaal omdat het me herinnerde aan de streken die ik uithaalde met mijn zusje. Om een gevoel van nostalgie in de campagne te brengen, experimenteerden we met analoge cameratechnieken, rommelig decorontwerp en tijdloze styling.

*https://www.theguardian.com/lifeandstyle/2009/aug/01/sisters-sibling-bond

Over KesselsKramer
KesselsKramer is een onafhankelijk communicatiebureau opgericht in 1996 en gevestigd in Amsterdam, Den Haag, en Londen. Het bureau maakt graag ‘reclame voor mensen die niet van reclame houden’ en doet dit onder andere voor merken zoals citizenM, ARTE, Hasbro Monopoly, Bever en Ben. KesselsKramer werkt sinds 2017 met ARTE aan diverse projecten. – kesselskramer.com

Press kit:
https://we.tl/t-b0c8ElwTzv

Credits:

Client: ARTE
Agency: KesselsKramer
Photography and film: Daniel Gebhart de Koekkoek

Contact:
Anouk Arends
+31 6 44 88 91 30

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht