Industry Wire

Geplaatst door Zoom

Zoom introduceert nieuwe agentic AI-vaardigheden voor Zoom AI Companion

Zoom AI Companion breidt de AI-vaardigheden uit voor het hele Zoom-platform, waarbij het geheugen wordt ingezet om acties te ondernemen en taken uit te voeren
Meer dan 45 nieuwe innovaties aangekondigd, waaronder AI-verbeteringen voor Zoom Meetings, Zoom Phone, Zoom Team Chat, Zoom Docs en Zoom Contact Center, die gebruikers ondersteunen om hun werk te optimaliseren
Nieuwe Zoom Customer Experience (CX) innovaties bevatten onder andere verbeteringen voor de Zoom Virtual Agent chat en de introductie van Virtual Agent voor spraak, AI intent routing mogelijkheden en Advanced Quality Management
Amsterdam, 17 maart 2025 – Zoom Communications, Inc. (NASDAQ: ZM) introduceert agentic AI Companion-mogelijkheden, nieuwe Zoom AI Companion-vaardigheden en AI-updates voor het hele platform, waaronder Zoom Meetings, Zoom Team Chat, Zoom Docs, Zoom Phone, Zoom Whiteboard, Zoom Contact Center, brancheoplossingen en meer.

“AI Companion evolueert van een persoonlijke assistent naar een echte agent, wat een grote sprong voorwaarts betekent in hoe AI de productiviteit en samenwerking op het werk kan verbeteren”, zegt Smita Hashim, chief product officer bij Zoom.

Zoom verbetert AI Companion met nieuwe AI-vaardigheden, -agenten
AI Companion helpt gebruikers meer gedaan te krijgen door namens hen taken uit te voeren, waarbij ze hun redeneringen gebruiken om beslissingen te nemen, complexe problemen op te lossen en in de loop van de tijd te leren.
Andere nieuwe agentvaardigheden zijn onder andere agendabeheer om vergaderingen te plannen en schrijfondersteuning voor het maken van geavanceerde documenten .
AI Companion wordt ook uitgebreid naar gespecialiseerde agents die Zoom Business Services aansturen. Voor self-service aan klanten maakt Zoom Virtual Agent gebruik van geheugen- en redeneervaardigheden om empathische en contextuele gesprekken te voeren en taakacties uit te voeren om complexe problemen van begin tot eind op te lossen.
Binnenkort kunnen gebruikers externe agenten toevoegen, zoals de ServiceNow Assist agent, en hun eigen aangepaste agenten maken met specifieke vaardigheden om in unieke behoeften te kunnen voorzien, zoals het stroomlijnen van RFP’s of IT- en HR-serviceverzoeken.
Met de Custom AI Companion-add-on kunnen organisaties AI Companion aanpassen met AI Studio, zodat het aansluit op hun unieke behoeften en de efficiëntie verbetert.
Organisaties kunnen aangepaste vergadertemplates en aangepaste woordenboeken maken, informatie opnemen uit hun eigen gegevensbronnen en applicaties van derden, en AI Studio gebruiken om de kennis en vaardigheden van AI Companion uit te breiden.
Gebruikers krijgen toegang tot een digitale persoonlijke AI-coach en aangepaste sjablonen voor samenvattingen van vergaderingen waarmee gebruikers samenvattingen kunnen structureren voor specifieke branches of use cases, zoals één-op-één gesprekken, klantintakes of brainstormbijeenkomsten.
De Custom AI Companion add-on zal naar verwachting in april beschikbaar zijn voor $12 per gebruiker per maand (personal coach zal naar verwachting in juni beschikbaar zijn).
Als onderdeel van Zoom’s benadering van AI, zal de Custom AI Companion add-on Small Language Models (SLM’s) integreren naast Zoom’s externe LLM’s. De nieuwe SLM’s van Zoom zijn getraind met uitgebreide meertalige data, geoptimaliseerd voor specifieke taken om zo complexe acties uit te voeren en goed gepositioneerd om multi-agent samenwerking te faciliteren.

Krijg meer gedaan met AI Companion
Met de nieuwe agentvaardigheden kan AI Companion gebruikers onder andere helpen meer gedaan te krijgen, taken te identificeren en uit te voeren en vergaderingen te beheren. De agentvaardigheden van AI Companion werken in het hele platform om handmatig werk te verminderen, zodat gebruikers zich kunnen concentreren op wat belangrijk is.
Zoom Tasks with AI Companion helpt gebruikers taken op Zoom Workplace te vinden, te voltooien en te beheren door automatisch actiepunten te detecteren in samenvattingen van vergaderingen, chats en e-mails, en taken te voltooien zoals het plannen van vervolgvergaderingen of het genereren van documenten van vergaderingen. Taken zijn beschikbaar in een nieuw tabblad binnen Zoom Workplace en kunnen worden toegevoegd aan een Zoom Doc, waardoor een centrale opslagplaats ontstaat voor het bijhouden van persoonlijke, team- en projecttaken. Zoom Tasks wordt naar verwachting eind maart gelanceerd.
Meeting agendas with AI Companion wordt naar verwachting gelanceerd in mei en onderteund gebruikers in hun agenda beheer. Hosts kunnen een timer toevoegen aan om vergaderingen op schema te houden en kunnen AI-gegenereerde live notities ontvangen tijdens de vergadering. Na de vergadering kunnen hosts eenvoudig de samenvatting en actiepunten delen.
Live notes for Meetings and Phone worden naar verwachting in mei gelanceerd en bieden realtime samenvattingen tijdens een vergadering of telefoongesprek.
AI Companion for Zoom Phone kan nu voicemail samenvattingen genereren en ondersteunt de Zoom voor Microsoft Teams app. Gesprekken met Zoom Phone binnen Microsoft Teams kunnen samenvattingen van AI Companion-gesprekken genereren, taken prioriteren en taken uit voicemails halen.
Een nieuwe voicerecorder in de Zoom Workplace mobiele app, die naar verwachting eind maart wordt gelanceerd, kan transcriberen, samenvatten en actiepunten vastleggen.
AI Companion for Workspace Reservation laat werknemers zien wanneer collega’s op kantoor worden verwacht, adviseert welke dagen ze naar kantoor moeten gaan op basis van geplande vergaderingen en zorgt ervoor dat er proactief een bureau of Zoom Room voor hen wordt gereserveert. Deze updates worden naar verwachting in mei gelanceerd.
Zoom AI Companion blijft zonder extra kosten inbegrepen voor klanten met de betaalde services in hun Zoom-gebruikersaccounts. Gespecialiseerde AI Companion-mogelijkheden, aangepaste agentconfiguraties en agenten van derden kunnen extra kosten met zich meebrengen of onderhevig zijn aan afzonderlijke prijzen.

Zoom Customer Experience (CX)
Zoom voegt agentvaardigheden toe aan het Zoom Contact Center met gespecialiseerde AI-agenten om klantervaringen te verbeteren, klantenserviceagenten meer mogelijkheden te geven en self-service interacties te verbeteren met behoud van het belang van menselijk contact.
Zoom Virtual Agent zal meer natuurlijke taalvaardigheden bieden, complexe vragen afhandelen en taken uitvoeren namens klanten. Om deze mogelijkheden uit te breiden, zal Zoom Virtual Agent beschikbaar zijn voor spraak- en chatkanalen (gepland voor gekwalificeerde klantbèta later dit voorjaar).
Met AI-intent routing (naar verwachting eind maart gelanceerd) worden klanten op intelligente wijze doorgestuurd naar de meest geschikte agent op basis van realtime intent-detectie.
Met Advanced Quality Management krijgen contactcenter-teams toegang tot Auto Quality Management, dat AI gebruikt om automatisch een score van 100% te realiseren als het gaat om klantinteractie. Daarnaast is er ook Ask Quality Management beschikbaar, die een interface biedt voor supervisors om transcripties direct te raadplegen en waardevolle inzichten te ontdekken. Advanced Quality Management wordt naar verwachting in mei gelanceerd.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht