Industry Wire

Geplaatst door Vodafone Business

Zorgeloos een festival ervaren? Met deze app kan het!

De festivalzomer is begonnen en dat betekent vaak weer lang in de rij staan voor een drankje of hapje, onoverzichtelijke timetables uitpluizen en constant je vrienden kwijtraken op het festivalterrein. Of toch niet? Met de ‘Fastlane – for festivals app’ van Fastlane, die zondag tijdens het Bevrijdingsfestival in Vlissingen dit jaar voor het eerst te gebruiken is, is dat verleden tijd!
Met de festival app van Fastlane kunnen festivalgangers, ook als er slecht of geen bereik is, eenvoudig de line-up checken, zonder te appen vrienden lokaliseren, en hapjes en drankjes bestellen zonder er lang voor in de rij te hoeven staan. Bij meerdaagse festivals kunnen bezoekers de app zelfs inzetten om een ontbijtje bij de tent te organiseren.

Aanstaande zondag op 5 mei, tijdens het Bevrijdingsfestival in Vlissingen, is de Fastlane app dit jaar voor het eerst te gebruiken. Maar ook later in het seizoen, tijdens andere festivals waaronder Zon Festival, Lago Lago en Komm schon Alter, kan gebruik worden gemaakt van de services die de app biedt. Zelfs als het festivalterrein druk, en het netwerk overbezet is. Door de verbinding en technologie van Vodafone Business werkt de app namelijk dan ook nog. Als je dit festivalseizoen maximaal wil genieten van muziek en gezelligheid, en je je niet druk wil maken over hoe je aan je natje en je droogje komt is de app dus een absolute essential.

Niet alleen festivalgangers profiteren van de app. Ook festivalorganisatoren kunnen rekenen op kortere wachtrijen en een boost voor de baromzet. Daniel van Drunen, medeoprichter van Fastlane: “Dankzij de bestelfunctie van de app, die gebruikmaakt van 5G-verbindingen en IoT-technologie van Vodafone Business, kan er met minder personeel meer omzet worden gerealiseerd. En tegelijkertijd kunnen ze festivalgangers een gepersonaliseerde ervaring bieden. Kortom, Fastlane is de festivalapp waar iedereen blij van wordt.”
Beeldmateriaal

Over Fastlane
Fastlane is opgericht door Daniel van Drunen, die eerder als organisator meerdere festivals ontwikkelde. Vanuit die ervaring is gezien dat betalen op festivals beter kan en het ontbrak aan een digitaal product wat het festival voelbaar beter maakte. Een vroege versie van de software was 10 dagen voor de eerste lockdown af, wat de groei geremd heeft maar veel bijzondere leermomenten opleverde. Fastlane heeft volgehouden en schaalt nu razendsnel door om ook de grootste festivals te ondersteunen.

Fastlane combineert als enige leverancier zeer stabiele pin-betalingen met een festival-app waarmee je niet alleen razendsnel kan bestellen maar ook je timetable kan volgen, de plattegrond met vrienden erop kan raadplegen en belangrijke informatie van de organisator kan ontvangen. Door het gebruik van een app zijn veel vernieuwende vormen van service mogelijk. Zo kon je tijdens Lago Lago, een van de meest populaire meerdaagse festivals van het moment, vanaf je tent een croissantje, sap en koffie bestellen om de dag goed te starten.

De unieke aanpak van Fastlane zorgt ervoor dat festivals hun rendement sterk kunnen verbeteren zonder in te leveren op de bezoekerservaring. Iets dat met de hoge inflatie en knellende festival begrotingen van grote waarde kan zijn voor ondernemers in deze branch.

Over Vodafone Business
Vodafone slaat de handen ineen met ondernemers. Samen kijken we naar de kansen die ondernemers kunnen benutten om meer uit hun datasysteem te halen en nóg slimmer in te spelen op ontwikkelingen. Innovatie en verduurzaming moet immers niet voelen als rem, maar als katalysator.

Dit artikel is een ingezonden bericht en valt buiten de verantwoordelijkheid van de redactie.

Deel dit bericht