Geplaatst door Zscaler

Zscaler wil Cloudneeti overnemen

Amsterdam, 15 april 2020Zscaler, leider in cloudbeveiliging, kondigt de intentie aan om Cloudneeti, een Cloud Security Posture Management (CSPM)-bedrijf, over te nemen. Met de overname biedt Zscaler zijn klanten databescherming in het Zscaler Cloud Security Platform. Cloudneeti voorkomt en herstelt verkeerde configuraties van applicaties in SaaS, IaaS en PaaS. Deze misconfiguraties zijn een belangrijke oorzaak van datalekken en compliance-overtredingen in cloudapplicaties.

Volledige cloud geleverde service verbetert de cloud-dataprotectie voor Zscaler-klanten
Zscaler biedt al gegevensbescherming voor SaaS-applicaties met CASB. Cloudneeti breidt die gegevensbescherming uit naar public cloud-workloads en zal het uitgebreide aanbod van Zscaler voor gegevensbescherming verder verbeteren door klanten te voorzien van:

• Volledige gegevensbescherming en preventie tegen exposure: policies voor gegevensbescherming zijn van toepassing op alle locaties, gebruikers en applicatietypen voor consistente en uitgebreide data loss prevention, geheel volgens de GDPR.
  • Unified Compliance Assurance: één platform dat inzicht biedt in de compliancy en schending ervan voorkomt voor SaaS-applicaties zoals Microsoft Office 365 en cloudserviceproviders, waaronder Amazon Web Services en Microsoft Azure.
  • Geautomatiseerde risicovermindering: geautomatiseerde herstelmaatregelen die ervoor zorgen dat cloudapplicaties niet kwetsbaar zijn voor bedreigingen van buitenaf door markt- en organisatie-gedefinieerd beleid te volgen.

De mogelijkheden van Cloudneeti versterken de dataprotectie van Zscaler Internet Access (ZIA) en Zscaler’s out-of-band Cloud Access Security Broker (CASB). Cloudneeti breidt de applicatiebescherming in Zscaler Private Access (ZPA) uit door ontwikkelaars in staat te stellen verkeerd geconfigureerde applicaties en compliance-schendingen in cloudserviceprovider-omgevingen te vinden en automatisch te corrigeren.

Over Zscaler

Zscaler (NASDAQ: ZS) stelt grote, wereldwijde organisaties in staat om veilig hun netwerken en applicaties te transformeren voor een mobile- en cloud-first wereld. De belangrijkste services, Zscaler Internet Access en Zscaler Private Access, zorgen voor snelle, veilige verbindingen tussen gebruikers en applicaties, ongeacht apparaat, locatie of netwerk. Zscaler-services zijn 100% cloud-gebaseerd en bieden de eenvoud, verhoogde beveiliging en verbeterde gebruikerservaring die traditionele appliances oplossingen niet kunnen evenaren. Zscaler wordt gebruikt in meer dan 185 landen en biedt een multi-tenant, gedistribueerd cloudbeveiligingsplatform dat duizenden klanten beschermt tegen cyberaanvallen en dataverlies. Meer informatie is te vinden op zscaler.com of volg ons op Twitter via @zscaler.