More artikelen

Arno Otto: ‘Online even belangrijk als radio en TV’

Voor Arno Otto, sinds vorig jaar de baas van Digital Media bij RTL Nederland, draait alles om bereik. Hij gaat meer inkomstenstromen genereren – branded content, betaalde downloads, mobiele streams. “Goede content kost geld. Wie de rekening betaalt, maakt ons niet uit.”

RTL verkiest mobiel web boven app voor TV-content

RTL heeft voor RTL Gemist een mobiele site gelanceerd. “Het is heel simpel, op het moment dat wij op televisie roepen dat iets op de mobiel is te zien en je hebt een miljoenenpubliek, dan wil je een zo groot mogelijk deel van het publiek van dienst zijn. Daarom hebben wij voor een mobiele site gekozen en niet voor mobiele applicaties waarbij het publieksaandeel erg gefragmenteerd is”, aldus Björn Fuchs, Manager Data Products RTL en binnen die functie verantwoordelijk voor alle mobiele b2c-activiteiten.

RTL organiseert politiek debat via Twitter

RTL Nieuws houdt op woensdag 2 juni een experiment door via Twitter een politiek debat te organiseren tussen kijkers en politici.

Dertig procent kijkt televisie via internet

Dertig procent van de Nederlanders kijkt regelmatig televisie via programma gemist van de sites van tv-omroepen. Vrouwen kijken iets vaker on demand tv dan mannen.

Ex-RTL topman treedt toe tot directie Zoom.in

Frank Eijken, voormalig Chief Commercial Officer bij RTL, maakt de overstap van televisie naar online video advertsing met zijn toetreding tot de directie van videopersbureau Zoom.in.

RTL: betaal-tv wordt tweede financieel fundament

Het Europese tv-bedrijf RTL Group serveerde vorig jaar 49 procent meer videostreams uit dan in 2008. In Frankrijk begon het reeds met betaalde downloads, waarbij online kijkers losse afleveringen kunnen kopen of een abonnement voor een heel seizoen. Het bestuur wil nog meer inkomsten genereren met digitale betaal-tv.

Eén op de drie Nederlanders kijkt tv via internet

Eenderde van de Nederlanders kijkt regelmatig online tv-programma’s van RTL of de Publieke Omroep terug. Degenen díe dat doen, doen dat ook intensief: tussen de 6 en 14 keer per maand.

RTL Nieuws met mobiele video alerts

Nieuwshongerigen hoeven overdag onderweg niet meer zonder videonieuws. RTL Nieuws begint met een dienst waarbij het videoberichten naar mobiele telefoons stuurt met breaking news en dagelijks twee korte bulletins.

RTL.nl verzamelt persoonsgegevens met games en eten

RTL publiceert de vernieuwde versie van RTL.nl. Het tv-bedrijf brengt on demand televisie, Twitter, RSS en mobiel prominenter onder de aandacht. Daarnaast opent het portaalsites over spelletjes en eten, mede om digitale klantgegevens af te vangen.

Economische crisis drukt resultaat RTL Group

De koers van het aandeel RTL daalde vanochtend met 3 procent nadat het bedrijf dalende financiële resultaten presenteerde.

Digitale prestaties ontbreken in RTL-jaarcijfers

RTL Group zag de winst in 2008 dalen door een forse afschrijving. Financiële vooruitzichten durft het niet te geven. Over de prestaties van nieuwe media spreekt de leiding van het bedrijf helemaal niet.

RTL-baas: ‘Nieuwe media groeien astronomisch’

De algemeen directeur van RTL Nederland, Bert Habets, omschrijft de groei in het gebruik van nieuwe RTL-media als ‘astronomisch’. Hij verwacht dat dat, ondanks de marktverstorende rol van de Publieke Omroep, de komende 2 à 3 jaar voortduurt.

RTL koopt grote Duitse profielensite

De internettak van RTL Group neemt, Wer Kennt Wen, een van de grootste profielensites in Duitsland over.

538 beëindigt na negen jaar samenwerking met AdLINK

RTL Nederland gaat de verkoop van display- en video-advertising voor Radio 538 Online verzorgen. De negenjarige exclusieve samenwerking met AdLINK komt hiermee abrupt ten einde.

RTL stapt in mobiele telefonie

Gratis mobiel internetten op RTL-sites en goedkoop bellen en sms’en. Dat is het aanbod van RTL dat vandaag in Duitsland een eigen mobiele telecomaanbieder in bedrijf nam.