Deel dit artikel
-

Spits neemt belang in aanbieder carrièrevideo’s

Dagblad Spits neemt voor een onbekend bedrag een belang van 50 procent in Info Pinnacle, het bedrijf achter Yourfuture.tv en Scholieren.tv, aanbieders van carrièregerelateerde video's. Spits wil met deze stap zijn pijler Carrière verder uitbouwen. Eén van de eerste vruchten van de samenwerking is het digitale themakanaal Carrière TV dat dit najaar van start gaat.

Het nemen van een belang in Info Pinnacle past volgens directeur Rob Eijkelenkamp van Spits, dat onderdeel is van de Telegraaf Media Groep (TMG), bij de strategie van de gratis krant. “Carrière is een van de vijf pijlers waarop ons merk is gebouwd. Wij willen voor deze pijler een multimediaal platform bieden aan onze lezers en adverteerders.” Spits wil de doelgroep naast print ook online en via evenementen, televisie en radio bereiken.

Yourfuture.tv is bedoeld voor starters op de arbeidsmarkt met een HBO of universitaire opleiding. Scholieren.tv richt zich op een jongere doelgroep met een afgeronde VMBO, Havo, VWO of MBO opleiding. Op de sites presenteren zich 110 organisaties, met name bedrijven en scholen, via een video. Organisaties kunnen voor een bedrag van zo’n 17.000 euro een jaarabonnement nemen, wat betekent dat een video over het bedrijf wordt gemaakt, verspreid en onderhouden.

Negentig procent van de films wordt door Info Pinnacle zelf gemaakt. Het bedrijf heeft zeven regisseurs in dienst; cameramensen en geluidstechnici worden ingehuurd. Verspreiding van de video’s vindt plaats via de eigen sites, maar vooral via de partnersites.

Meer dan 300 sites, waaronder die van Intermediair, Monsterboard, Radio538 en Kennisnet, bieden op hun sites de video’s aan van Yourfuture.tv of Scholieren.tv. Dagelijks worden gemiddeld 10.000 video’s bekeken, door zo’n 2500 unieke bezoekers. Vrijwel al deze video’s worden bekeken op de partnersites waar de video’s draaien, vertelt Olaf Lawerman, directeur en oprichter van Info Pinnacle, aan Emerce.

De kanalen van Spits – de papieren en online krant – zijn volgens Lawerman een goed platform om de doelgroep te bereiken. Zo komen er, zegt hij, redactionele artikelen en advertenties in de papieren Spits die verwijzen naar video- ten televisieuitzendingen van Yourfuture.tv, Scholieren.tv en Carrière TV, dat in September wordt gelanceerd.

Het in Rotterdam gevestigde Info Pinnacle heeft 35 medewerkers. Met het belang dat Spits in het bedrijf heeft genomen zullen er op personeelsvlak geen wijzigen plaatsvinden, aldus Lawerman.

Carrière TV
Lawerman: “Tot nu toe hebben we vooral gewerkt onder andere labels, met de partnersites. We willen nu ook onze eigen merknaam meer bekendheid geven. Met Spits kunnen we dat gaan realiseren.” Info Pinnacle gaat daartoe samen met Spits onder meer themakanalen introduceren.

Carrière TV gaat zich volgens Lawerman richten op hoger opgeleiden en zendt straks wekelijks een half uur uit. Het digitale televisiekanaal zal aandacht hebben voor onderwerpen als solliciatietrainingen, salarisonderhandelingen en kledingadvies. De zender is redactioneel onafhankelijk, vertelt Lawerman en zal geld verdienen door het tonen van commercials. Er is een sterke koppeling met de papieren uitgave van Spits; de krant zal in artikelen verwijzen naar de uitzendingen op Carrière TV, terwijl in uitzendingen van het TV-kanaal regelmatig een link naar de krant zal worden gelegd.

Deel dit bericht

2 Reacties

John van der Aa

Het wordt nog zappen op de tv. Twee weken geleden kwam MegaJobsTV al met z'n eerste proefuitzending.

Jan Jansen

Bovendien is http://www.MEGAJOBS.TV al op internet te zien en binnenkort op de kabel.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond