Deel dit artikel
-

Fanta en TMF starten videowedstrijd

Fanta en TMF starten woensdag de actie 'Bamboocha the movie' die draait om het 'dubben' van bestaande filmpjes. Dat betekent dat jongeren aan videofragmenten een eigen ingesproken tekst kunnen toevoegen. Alle ingezonden video's zijn te zien op een actiesite en bezoekers bepalen welke filmpjes winnen.

De videowedstrijd is onderdeel van de internationale campagne ‘Bamboocha’ die van april tot eind oktober loopt en onder meer wordt ondersteund door een televisie commercial. De videowedstrijd is een puur Nederlands onderdeel. “Bij internationale campagnes voor onze merken voegen we meestal nog een lokaal element toe,” zegt Marte van Esser van Coca-Cola Nederland. Fanta is één van de merken van Coca-Cola.

Coca-Cola Nederland heeft onlangs meer initiatieven gelanceerd op het gebied van video. Zo lanceerde het bedrijf in juli de site Rec/Release. Op die site kunnen jongeren hun eigen hip-hop en R&B songs uploaden. Bezoekers van de site beoordelen elkaars songs en de Nederlandse rapper Brainpower selecteert de uiteindelijke winnaars. MTV is ook erg actief op het gebied van online video. Het bedrijf lanceerde verschillende initiatieven waaronder MTV Overdrive, een video-on-demand service.

De Bamboocha-videowedstrijd past in een trend waarbij grote merken met user generated video’s werken. Wal-Mart lanceerde deze zomer een site waar jongeren zelfgemaakte video’s en foto’s op kunnen zetten. Nike startte dit jaar de sociale netwerksite Joga.com, die ondertussen een miljoen leden heeft.

De filmpjes die als beste uit de videowedstrijd ‘Bamboocha the movie’ rollen worden op TMF getoond. Op de actiesite kunnen internetters fragmenten vinden van het TMF-programma SummerBase en van voormalige TMF VJ’s zoals Mental Theo, Jeroen Post, en Johny de Mol.

De actie richt zich op jongeren vanaf 12 jaar. “Via deze actie bereiken we een klein deel van de totale doelgroep van Fanta,” zegt Esser van Coca-Cola. “Dat is een doelgroep die naar onze mening erg geïnteresseerd is in het zelf aan de slag gaan met video’s en het naar elkaar doorsturen daarvan.”

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond