Deel dit artikel
-

BBeyond in bellen via dsl

BBeyond gaat klanten de mogelijkheid geven om te bellen via dsl. Volgens het bedrijf uit Hoofddorp is het grote voordeel van bellen via dsl dat er geen additionele inevesteringen in randapparatuur hoeven te worden gedaan. Bij ip-telefonie is dat wel het geval. “Bovendien is bellen met dsl zo'n dertig procent goedkoper dan bellen via het vaste net van KPN,” stelt BBeyond.

Volgens BBeyond krijgen ondernemers met 'Voice Connect'  een geïntegreerde data- en spraakaansluiting, snel internet tegen een vaste prijs en kostenvoordeel. BBeyond maakt gebruik van de infrastructuur van BBned, die de traditionele koperen telefoonlijn met behulp van DSL geschikt maakt voor snel data- én spraakverkeer. “Wie zijn telefoonverkeer via BBeyond laat lopen,  is ook niet meer afhankelijk van zijn huidige telecomaanbieder,” zegt het telecombedrijf.

Voice Connect heeft volgens BBeyond verder als voordeel dat de integratie van data en spraak ervoor zorgt dat gegevens makkelijker te raadplegen zijn. Ook zou een bedrijf meer uit zijn bedrijfsnetwerk kunnen halen, want voor communicatie tussen vestigingen worden geen gesprekskosten in rekening gebracht. Dat zou een oplossing kunnen zijn voor bijvoorbeeld een hoofdkantoor dat dagelijks veel communiceert met nevenvestigingen en thuiswerkers.

Gebruikers die ook bellen met andere klanten van BBeyond,  worden evenmin gesprekskosten in rekening gebracht.  De tarieven liggen circa 30 procent lager dan de traditionele gesprekskosten van KPN, aldus het bedrijf uit Hoofddorp.

Volgens Maarten de Kroon van BBeyond heeft dsl-bellen ook grote voordelen ten opzichte van IP-telefonie: “Wanneer ondernemers overschakelen op deze nieuwe dienst, hoeven ze niet te investeren in nieuwe telefoontoestellen of -lijnen en blijven ook de nummers gelijk. Bij IP-telefonie zijn ondernemers genoodzaakt te investeren in speciale IP-telefoontoestellen en switches. Dat maakt Voice Connect ook bruikbaar voor kleinere ondernemers.”

Hij gaat er vanuit dat enkele duizenden klanten Voice Connect  zullen afnemen dit jaar. “Wij zijn voorzichtig optimistisch,” zegt de Kroon. Het bedrijf zegt ook al klaar te zijn voor ip-telefonie maar het merkt dat klanten nog heel huiverig zijn. “We merken gewoon dat onze klanten de noodzaak nog niet zien om in ip-telefonie te investeren. Met bellen via dsl bieden we ze voorlopig een mooi alternatief aan. Al was het alleen maar uit oogpunt van de kosten”, aldus De Kroon.

BBeyond zegt dezelfde kwaliteit en betrouwbaarheid als bellen via de ’traditionele telefoonlijn’ te garanderen. Het netwerk herkent de spraaksignalen zodat deze altijd voorrang krijgt. Vertragingen en haperingen in het telefoongesprek zijn hierdoor uitgesloten.

Voor ondernemers met één of twee pc’s en maximaal 4 telefoontoestellen biedt BBeyond een pakket vanaf 24,95 euro per maand voor bellen en Internetten over DSL. Gebruikers die zich voor eind mei aanmelden, krijgen een modem ter waarde van 139 euro op de koop toe. Ook neemt BBeyond tijdelijk de aansluitkosten voor de telefoonaansluiting haar rekening bij een contract van 2 jaar. De dienst is sinds begin deze week beschikbaar. Het product wordt via de webwinkel van BBeyond verkocht.

BBeyond, dat een volle dochter van BBNed is, zegt tussen de 5 en 10 duizend klanten te hebben. Onder die klanten bevinden zich mediaconcerns zoals De Telegraaf en Elsevier.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond