Deel dit artikel
-

Ludieke hacker Max kijkcijferhit op YouTube

De autocue’s van Editie NL maar ook de informatieborden van de NS moesten het al ontgelden. ‘Hacker’ Max filmt zijn ludieke computerkraken en zet ze als trofeeën op YouTube.

Als onderdeel van een wervingscampagne van Info Support verschenen afgelopen kwartaal een half dozijn vermakelijke filmpjes van de ludieke ‘hacker’ Max.

Negen video’s van 1 à 2 minuten verschenen er sinds begin augustus op YouTube waarin ‘hacker’ Max zijn kunsten laat zien. Met een laptop in zijn handen neemt hij de controle over een brug, Porsche, informatieborden van de NS en ook de autocue van RTL-programma Editie NL.

De kraken lijken authentiek, maar aan het einde van de video’s blijkt het gaat om een wervingscampagne van IT-bedrijf Info Support. YouTube-kijkers worden aan het einde van de opnames doorverwezen naar de site ITafstuderen.com.

De filmpjes werden afgelopen 4 maanden 1,52 miljoen keer bekeken. Het kanaal van Max Cornelisse heeft 85.371 abonnees.

Een zegsvrouw van Info Support ziet de filmpjes, gemaakt in samenwerking met Welling Video & Film, als een succes. "Het bezoek aan de site is afgelopen tijd verdubbeld. De video’s zijn bedoeld om te afstudeerders en vaste krachten te werven. Maar ook om onze naam bekend te maken. We zijn een betrekkelijk klein bureau."

Info Support heeft geen idee hoeveel concrete informatieaanvragen en sollicitatiebrieven de Max-actie heeft opgeleverd. De zegsvrouw: "We voeren meerdere acties voor onze naamsbekendheid." Bij het ontbreken van gerichte metingen kan de IT’er niet het rendement van de YouTube-hit uitrekenen. Succes hebben de acties wel. "Er is al een aantal mensen aangenomen en er lopen nog een paar gesprekken. We blijven in ieder geval op zoek naar nieuwe mensen."

Hieronder de video van Max’ meest recente kraakactie:

 

Deel dit bericht

4 Reacties

VideoFreak

Is al wel een beetje achterhaald.. Maar het is en blijft naar mijn idee gewoon een goede viral, en dus NIET echt.  Maar wel Meesterlijk goed!  http://www.whoozz.com/Video/Search.aspx?search=max%20cornelisse

Jurrie

Prachtig voorbeeld van guerilla denken! Chapeau ook voor de uitvoering, juiste toon en zal zeker bijdragen aan versterking van het image van InfoSupport (had er zelf nooit van gehoord, en nu wel – zo werkt dat dus 🙂

Eric

Ik hoor alleen maar van mensen dat het een vervelend rot kereltje is. Slechte casting en slechte uitvoering. Mijn moeder van 70 had door dat het niet echt was. ze kunnen wel proberen om het in de pr zo te laten lijken maarkom op zeg…En dan ook nog in de reatie voor mij dit guerilla denken noemen? Grappig dat die term te pas en te onpas gebruikt word. Dit spotje heeft niets met guerilla marketing te maken. Het is een duur geproduceerde campagne waar geld achter zit. Guerilla zijn de campagnes die niets of bijna niets kosten.

Koen

Wat heeft dit gekost dan? Ik ben erg benieuwd naar uw bronnen!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond