Deel dit artikel
-

Mercedes lanceert muziekprogramma op het web

Mercedes laat voor even traditionele media als print en tv links liggen en slaat een nieuwe weg in met een muziekshow op internet. Mercedes hoopt hiermee trendy associaties aan het merk te koppelen.

Dat meldt The Wallstreet Journal.

Met deze marketingstrategie wil Mercedes de nadruk leggen op het merk en niet het eigenlijke product, de auto. BMW liet eerder hetzelfde trucje zien met een serie van 8 korte films. De auto’s van Mercedes’ rivaal BMW worden in deze films discreet op de achtergrond getoond.

Volgens een quote in The Wall Street Journal van NewsMarket, een marketingplatform voor webvideo dat veel automerken tot zijn klantenkring rekent, was vorig jaar 38 procent van de door NewsMarket geproduceerde video’s niet gerelateerd aan het eigenlijke product. In 2006 was dit 15 procent.

De maandelijkse online show van Mercedes, ‘Mixed Tape Music Magazine’, toont interviews en muziekvideo’s van artiesten waaronder Jennifer Lopez. Mercedes biedt al langer de mogelijkheid om op hun website gratis nummers te downloaden van beginnende artiesten.

Mercedes wil jongeren aanspreken en hiermee de consumenten van de toekomst aan zich binden. Het merk Mercedes-Benz moet hipper worden. Met de zogenoemde pull marketing wordt de consument op een natuurlijke manier naar de boodschap getrokken.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond