Deel dit artikel
-

Transatel nieuwe ‘Tele 2’ voor mobiel bellen

Het Franse Transatel opent de aanval op de positie van de aanbieders van mobiele telefonie in ons land. Het gaat grensoverschrijdend mobiel bellen aanbieden tegen beduidend lagere tarieven. Daarmee kan het bedrijf zich de nieuwe 'Tele 2' van het mobiele bellen noemen. Transatel was al actief in België en Frankrijk.

Transatel gaat het mogelijk maken om  met een nummer en tegen lokaal tarief internationaal mobiel te bellen in Nederland, België en Frankrijk. Bellen en gebeld worden in het buitenland wordt daarmee volgens Transatel een stuk goedkoper. Het voordeel voor particulier en zakelijk gebruiker kan oplopen tot 70 procent van de gebruikelijke internationale mobiele telefoontarieven, zegt het bedrijf 

Naast Nederland, België en Frankrijk zal het werkgebied van Transatel Nederland nog dit jaar worden uitgebreid met Duitsland, Luxemburg, het Verenigd Koninkrijk en Zwitserland. Spanje en Italië volgen in 2005. Transatel hoopt in grote delen van Europa definitief de prijzen die nu gelden voor internationaal bellen af te breken.

“De buitenlandse providers waarvan men in het buitenland gebruik maakt, berekenen de beller via de eigen provider voor ‘roaming’ soms extreem hoge gesprekskosten, zowel voor uitgaand als inkomend telefoonverkeer. Deze extra kosten kunnen wel tot 8 maal hoger zijn dan de kosten van een normaal lokaal gesprek,” zegt Transatel in een persbericht.

Als operator maakt Transatel gebruik van een sim-kaart technologie die meerdere landabonnementen bestrijkt. Daarmee maakt het bedrijf het naar eigen zeggen voor de abonnee die in een ander Transatelland actief is, mogelijk dit land met een vrij eenvoudig menu op het toestel in te schakelen. Daarna wordt de beller met behoud van een en hetzelfde nummer naar het lokale netwerk van de buitenlandse Transatel netwerkpartner omgeschakeld. Dit partnernetwerk  herkent de beller direct als een Transatelnederland.nl-abonnee en berekent voor het lokaal bellen binnen dit land geen roamingkosten.

Daarnaast heeft Transatelnederland.nl met de aangesloten buitenlandse operators speciale tariefafspraken gemaakt. Ook bellen vanuit het buitenland is daardoor een stuk voordeliger geworden. Gebeld worden uit Nederland in de aangesloten landen is in sommige abonnementsvormen helemaal gratis.

Overstappen en internationaal bellen met Transatelnederland.nl kan met vrijwel elk toestel en met behoud van het eigen (dus huidige) mobiele telefoonnummer. De internationale operator biedt de mobiele beller daarbij diverse aantrekkelijke belbundels.

Vanaf 39 euro per maand krijgt men 100 belminuten voor in Nederland en België en belt men in beide landen al vanaf 23 eurocent per minuut (tegen een gemiddeld tarief van 1,06 euro). Voor wie in meerdere landen bereikbaar wil zijn, gaat Transatel belbundels bieden. Transatel-abonnees kunnen hun voice-mailberichten ook beluisteren via internet.

Deel dit bericht

8 Reacties

marcuss

Ik woon in België en werk in Nederland. Mijn telefoonrekening (Nederlands nummer) bestond altijd voor 80% uit roamingkosten. Anderhalve maand geleden heb ik de overstap naar Transatel gemaakt. Sindsdien ben ik niet meer bereikbaar geweest vanuit Nederland als ik in België was en andersom. In die anderhalve maand heb ik uren in de wacht gestaan voor de helpdesk en als ik al eens iemand aan de lijn kreeg werd steevast beloofd dat de problemen de volgende dag zouden zijn opgelost. Maar niet dus. Op een gegeven moment is de lijn er helemaal mee opgehouden. De helpdesk is niet bereikbaar. Ik heb Transatel per e-mail gesommeerd om mijn nummer over te dragen aan Telfort, maar daar wordt niet op gereageerd.  Resultaat van anderhalve maand Transatel: Niet bereikbaar, veel tijd er ergernis, mijn telefoonnummer kwijt en waarschijnlijk nog een hoop gedoe over het abonnement dat ik heb gesloten.

UCI

Ik begrijp dat Transatel nog niet de juiste dienstverlening kan leveren. Wellicht moet Transatel bij zijn leest blijven. Dit is namelijk het faciliteren van MVNO's. In feite is Transatel haat core business MVNO Enabler (MVNE). Laat de feitelijke dienstverlening overaan de internationale mobiele operators (zoals T-mobile. Vodafone) en nieuwe aanbieders zoals Sympac.

Mark

Ik heb nu enkele jaren twee abonnementen bij Transatel maar nog geen enkele maand geen problemen gehad. De helpdesk is zeer slecht:- regelmatig geen NL of EN talig persoon te bereiken- ze bellen niet terug- komen beloften niet na- sturen uiteindelijk in 90% van de problemen een nieuwe SIM kaart (25 euro en enkele dagen geen telefoon)- Etc etc De enige reden waarom ik de abonnementen nog niet heb opgezegd is dat ik Transatel een kans wil geven, de tarieven van de bekende aanbieders zijn gewoon veel te hoog. Aangezien er geen enkele verbetering te merken is zal ik echter toch weer overstappen op een duurder maar betrouwbare provider.

Wiel

Sinds anderhalve maand heb ik nu een nieuw Transatel abonnement en ik moet zeggen dat 't me zeer goed bevalt. De helpdesk heeft mij een aantal keer gebeld om te kijken of het allemaal beviel, of de lijnkwaliteit goed was en ik kan gewoon vrij bellen waar ik ga of sta. Ook de roaming tarieven zijn veel goedkoper. In Duitsland bijvoorbeeld, een vriend die bij Telfort zit (Transatel NL is via Telfort) betaald om te bellen 15 cent per minuut meer dan ik dat doe. Daarnaast is het hebben van twee nummers op een simkaart ook een verademing. Ik zie in Belgie steeds Nederlanders met twee telefoons rommelen en dat heb ik niet. Gewoon ��n mobiel, ��n simkaart geen gedonderd.  Het enige minpuntje wat ik kan bedenken is het sms ophalen van het andere nummer, dat moet handmatig. Daarvoor zou eigenlijk even iets van een JAVA applicatie moeten komen die dit op gezette tijden automatisch doet. Voor de rest alleen maar lof tot nu toe!

Wambert

Ik heb onlangs een simkaart met een NL en BE nummer besteld bij dit bedrijf omdat ik mijn rekeningen van t-mobile helemaal wat was. Als Nederlandse student in Antwerpen is dit ideaal, geen roamingkosten, 1 simkaart, 2 nummers die doorgeschakeld naar elkaar worden. Nadat ik had besteld las ik enkele reacties over de slechte klantenservice dus ik vreesde een misstap begaan te hebben. Het enige contact dat ik met hen heb gehad was nadat ik mijn sim had ontvangen waarin alles mij even duidelijk werd uitgelegd en getest werd. Erg netjes!

Hans

Hallo iedereen, Naar aanleiding van dit (oude?) nieuws was ik sceptisch, maar heb het toch geprobeerd. Ik heb netjes mijn sim ontvangen, en kon meteen bellen, omdat ik in Frankrijk woon voor 2 jaar. Tot nu toe (3 maanden) geen problemen en lekker goedkoop bellen in plaats van mijn oude en dure KPN abbonnement.  Gr, Hans

Alain

Hoi iedereen,  Voordat ik een Transatel abonnement nam heb ik eerst gekeken of er slechte reacties waren. gelukkig viel het allemaal mee. Ik ben nu sinds 3 weken bij Transatel en alles was goed verlopen ook het overschakelen van ??n land naar het ander. Ik moet zeggen dat ik zeer tevreden ben over Transatel.

Erik de Jong

Omdat ik voor mijn werk vaak in Belgie ben en andersom vaak vanuit Nederland naar Belgie overweeg ik een Transatel contract.
Zijn er recente ervaringen met deze organisatie. Ik ben namelijk erg afhankelijk van mijn telefoon bij mijn werk. Het is dus zaak dat ik goed bereikbaar ben. Met belangstelling zie ik uw reactie tegemoet. Vriendelijke groet Erik de Jong

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond