Deel dit artikel
-

Alexander Ribbink weg bij TomTom

De Marketeer of the Year van 2005, Alexander Ribbink, vertrekt als operationeel directeur bij TomTom. Dat is het directe gevolg van TomToms overname van kaartenbedrijf Tele Atlas.

Alexander Ribbink, wiens marketinginspanningen het bedrijf TomTom het gezicht gaven dat het nu heeft, verlaat na 5 jaar de Nederlandse navigatiespecialist. Hij begon als marketeer, was sinds 2004 operationeel directeur en won daar in 2005 ook een prijs mee bij Tijdschrift voor Marketing.

Middels een persbericht laat hij weten ‘iets anders buiten TomTom’ na te willen jagen, zonder daar verdere details over te geven.

Het vertrek komt op het moment dat er een aantal bestuurlijke wisselingen plaatsvindt bij TomTom. Het bedrijf kreeg vorige maand groen licht van de Europese Commissie kaartenmaker Tele Atlas over te nemen. Inmiddels is 97,5 procent van de uitstaande aandelen Tele Atlas aangeboden en is de operationele samenvoeging begonnen.

Alain De Taeye, bestuursvoorzitter van Tele Atlas, treedt toe tot het management van TomTom, Bill Henry neemt die rol bij Tele Atlas over en Tele Atlas’ COO George Fink treedt terug.

Deel dit bericht

2 Reacties

Jeroen Mirck

Alexander Ribbink is een toonaangevende marketeer, die de laatste jaren meermalen met TomTom in de prijzen viel (ook de Nima Marketing Jaarprijs en twee Euro Effies). Ben benieuwd waar hij straks aan de slag gaat.

Toine

Maar waarom gaat hij nu weg? Om ruimte te maken voor nieuwe bestuurders: dat lijkt me sterk. Tomtom verandert fundamenteel nu de nadruk van apparaatjes verschuift naar diensten en content. Heel andere marketingopgave. Vraag is daarom: wie gaat nu leiding geven aan de productontwikkeling, allianties en marketing? Of is het toch gewoon een stoelendans…

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond