Deel dit artikel
-

Start-up laat gebruikers belgedrag analyseren

Start-up Yunoo heeft in het financiële platform de mogelijkheid toegevoegd om op basis van het belgedrag van de gebruiker de aanbiedingen van de Nederlandse telecomaanbieders te vergelijken.

De nieuwe feature is sinds woensdag live. Op het platform kunnen de gebruikers binnen de pijler ‘besparen’ hun telefoonrekeningen uploaden. Aan de hand van het belgedrag geeft de dienst een overzicht van de telecomproviders en de besparingen die een ander abonnement bij een provider oplevert.

In de analyse worden meer dan 500.000 mogelijkheden van de Nederlandse telecomaanbieders meegenomen.

Sinds de publieke lancering in maart kent de dienst 20.000 gebruikers. Yunoo categoriseert automatisch de inkomsten en uitgaven van de gebruiker.

Een advertentiemodel, daar gelooft Patrick van der Tuin, directeur, niet in. "We doen aan onafhankelijke vergelijkingen en we willen de hele markt dekken."

Hiermee lijkt de dienst een geduchte concurrent te zijn voor de bestaande vergelijkingssites. "Dat kan zo zijn, maar het is ook mogelijkheid om partnerschappen te sluiten als wij hun bestaande vergelijkingstools kunnen gebruiken. Voorwaarde daarbij is wel dat het voor ons onafhankeljik moet zijn", aldus Van der Tuin.

In de nabije toekomst worden er meer features toegevoegd. Zo kijkt Yunoo naar het triple play-aanbod van internet, televisie en vaste telefonie. Maar ook verzekeringen en energie-uitgaven staan op de verlanglijst.

Het verdienmodel is gebaseerd op affiliate-inkomsten. Mocht een gebruiker een ander abonnement afsluiten, dan krijgt Yunoo hiervoor een vergoeding. Naast een gratis account komt er in de toekomst ook een betaald abonnement voor de dienst, waarbij de gebruiker extra mogeljikheden krijgt als bijvoorbeeld uitgebreidere rapportering- of budgetteringmogelijkheden.

Het sociale persoonlijke financiele platform won in 2009 de publieksprijs tijdens The Next Web.

Deel dit bericht

1 Reactie

Osric Caton

automatisch categoriseren is een groot woord, voor 75% wel de rest dient handmatig te worden ingevoerd. Zeker bij het categoriseren dient yunoo de usability te verbeteren, voor de rest een prima web app!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond