Deel dit artikel
-

Internationale reviewsite werkt samen met Telefoongids

Tupalo, een review- en netwerksite waar gebruikers entertainment- en winkelspots delen, richt zijn pijlen op Nederland. Hiervoor gaat de start-up een samenwerking aan met De Telefoongids.

In tegenstelling tot concurrerende sites als bijvoorbeeld Yelp, gaat Tupalo niet de strijd aan met de lokale yellow pages. “Onze focus ligt juist op samenwerking met de traditionele yellow pages. In Nederland werken we samen met De Telefoongids, in Oostenrijk doen we dat met Herold.at. De meeste andere start-ups in ons gebied zien deze bedrijven als een concurrent”, aldus Lukas Zinnagl van Tupalo.

De Telefoongids is de strategische partner van Tupalo. Zinnagl: “Op dit moment betekent dat dat de lancering van de Nederlandse versie van start gaat met al hun data. In de toekomst zullen we deze samenwerking nog uitbreiden op verschillende manieren.” De exacte invulling hiervan is nog niet bekend. De focus ligt nu op de import van de data.

Naast de content van de partners waarmee een samenwerking is aangegaan, draait de site op user generated content. Gebruikers kunnen spots aanmaken, reviews plaatsen en deze met elkaar delen. Dinsdag is de officiële lancering in Nederland.

Verdienmodel

Tupalo is inmiddels actief in de Verenigde Staten en Oostenrijk, Duitsland en Zwitserland en verdient geld met advertenties op de site. Binnenkort komt daar een premium dienst bij. Hiermee kunnen bedrijven, als bijvoorbeeld Coca Cola, op Tupalo gelinkt worden aan plekken waar het drankje wordt geschonken. Dit kan via de zoekfunctie, of direct bij de ingevoerde spots op de site.

Met de premium dienst is het voor bedrijven ook mogelijk om aan reputatie management te doen. Het is mogelijk een gratis account aan te maken en onder een review een commentaar achter te laten, maar met betaalde dienst kan een bedrijf op een meer professionele manier met de klant communiceren.

Een mobiele app voor de iPhone komt over 2 maanden. Daarna staat de ontwikkeling van een applicatie voor Android en Blackberry op het programma. De webversie kent op dit moment 200.000 maandelijkse gebruikers, waarvan er 5.000 actief reviews plaatsen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond