Deel dit artikel
-

Social game Foursquare breidt uit naar Europese steden

Na een flinke som geld van 2 investeringsbedrijven, 1,35 miljoen dollar, heeft de social game Foursquare zijn zinnen gezet op Europa. De mobiele applicatie en op GPS gebaseerde dienst was tot nog toe voornamelijk actief in de Verenigde Staten.

De dienst waarmee de gebruiker vrienden kan lokaliseren kent een groot spelelement. Hoe vaker iemand ergens komt, hoe meer badges hij verzamelt. De speler die het vaakst op een bepaalde locatie komt, mag zich daar de burgemeester noemen. Dat geeft hem recht op, bijvoorbeeld, gratis koffie als het om een café gaat.

De eerste 19 aangesloten steden kenden één stad buiten de Verenigde Staten, Amsterdam. Inmiddels is daar Londen bijgekomen. The Next Web ontdekte dat medeoprichter Dennis Crowley op een forum liet weten dat er woensdag een flink aantal Europese steden aan de applicatie wordt toegevoegd.

Een tweede stap moet andere steden wereldwijd opnemen in de applicatie. Dit gebeurt in de ‘komende weken’. De medeoprichter van de start up vulde aan dat het werkt aan een foursquare everwhere-model. Dat zou inhouden dat gebruikers, ongeacht waar ze zijn, een aangesloten stad of niet, zouden kunnen inloggen.

De applicatie is er voor de iPhone en voor het Android-platform. Er is ook een mobiele website beschikbaar waar gebruikers kunnen inloggen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond