Deel dit artikel
-

Game-uitgever Electronic Arts richt pijlen op Facebook

De game-uitgever Electronic Arts (EA) heeft spelletjesmaker Playfish gekocht voor maximaal 400 miljoen dollar. Playfish is na Zynga de grootse maker van social games op Facebook.

Met de overname krijgt EA voet aan de grond op de markt van social netwerk-games. Hiervoor heeft de game-uitgever 275 miljoen dollar in contanten betaald en nog eens 25 miljoen dollar in aandelen. Afhankelijk van het behalen van bepaalde doelstellingen bij Playfisgh, wordt nog eens 100 miljoen dollar in contanten op tafel gelegd.

EA geeft aan hiermee de positie op het gebied van online sociaal entertainment te willen versterken. De aankoop past in de focus van het bedrijf om de transitie te maken naar digitaal en sociaal gamen.

De vele spellen op sociale netwerk zorgen voor een flinke omzet. De grootste spelers op dit gebied, Zynga en Playfish, halen het geld uit traditionele advertenties, virtuele producten die aan gebruikers worden verkocht en aanbiedingen van sponsoren.

Playfish heeft meer dan 150 games op platforms als Facebook, MySpace en de iPhone.

Andere game-uitgevers proberen ook geld te slaan uit Facebook. Zo opende Ubisoft halverwege dit jaar nog een eigen gameportaal voor de sociale netwerksite.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond