Deel dit artikel
-

AOL verkoopt affiliate netwerk Buy.at

AOL Advertising heeft Buy.at van de hand gedaan. Het affiliate netwerk, dat twee jaar geleden nog werd aangekocht door AOL, wordt overgenomen door het Britse Digital Window.

Financiële details worden niet bekend gemaakt. Digital Window wil de diensten van Buy.at integreren in een divisie met onder meer de prijsvergelijkingssite ShopWindow.

Digital Window is voor het merendeel (50,1 procent) in handen van een joint venture van mediabedrijven Axel Springer en PubliGroupe, ook eigenaren van affiliate netwerk Zanox.

De afgelopen jaren investeerde AOL grote hoeveelheden in het acquireren van expertise op het gebied van digitale reclame. De basis daarvoor lag in de overname van Advertising.com in 2004. Eerder kocht AOL bedrijven als Adtech, Lightningcast, Tacoda en Third Screen Media. Dit werd in 2008 samengevoegd onder de naam Platform-A.

AOL Advertising richt zich meer op het uitgeven van niche-content en minder op de advertentie-kant. In het kader van een internationale reorganisatie, trok AOL Advertising zich terug van de Benelux-markt en de meeste andere Europese landen waar het aanwezig was.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond