Deel dit artikel
-

Duitsers bedenken nieuwe mobiel advertentieformaat

Het Duitse mobiele marketingbedrijf Yoc heeft een nieuw mobiel advertentieformaat bedacht. Peugeot is de eerste die het in Europa’s leidende digitale mediamarkt, Engeland, gaat uitproberen.

Yoc noemt  zijn nieuw vinding de ‘Mobile Expandable Ad Interactive’. Concreet gaat het hier om een commerciële, grafische beelduiting die in eerste instantie lijkt op een gewone mobiele banner, maar extra kenmerken heeft. Zodra de gebruiker op een element van de banner klikt, schuift over de huidige webpagina een nieuw schermpje heen. Dat scherm bevat details van het item waar reclame voor wordt gemaakt. Met een extra klik gaat de bezoeker naar de adverteerdersite.

De Duitsers zeggen deze reclamevorm als eerste in Europa in te zetten. Over de effecten ervan is nog niets bekend. Resultaten met een variant van de Expandable Ad houdt het bedrijf voor zich.

Momenteel gebruikt Peugeot de nieuwe techniek op de Engelse markt. iPhone-bellers krijgen op het mobiele web een banner te zien waarop ze kunnen kiezen uit achtergrondinformatie bij de Peugeot-modellen 107, 207 en 308.

Yoc maakte vanochtend zijn jaarcijfers bekend. Het bedrijf zag de omzet met 11 procent stijgen tot 26,2 miljoen euro. Dat komt overwegend door de groei in activiteiten rondom mobiele marketing en slechts in mindere mate door overnames.

 

*) Op donderdag 1 april organiseert Emerce samen met CM de Mobile Convention Amsterdam. In de Beurs van Berlage te Amsterdam duiden deze topsprekers, onder wie Yoc, de nieuwe mobiele markt.

 

Deel dit bericht

8 Reacties

guy

Zo jammer, dat jullie je huiswerk niet doen, Kijk even naar Ice Mobile. Hebben een jaar gelden al expandable gelanceerd op meerdere mobiele toestellen niet alleen iphone. Micrsoft, Samsung, KPN hebben dit o.a. gedaan. anyway leuk om zo je content te vullen.

Peter Lopik

Icemobile heeft dit ook voor Heineken gedaan.

Mark

Yes Nederland was de Duitsers natuurlijk ruim voor :-) Check deze rich media banner van Centraal Beheer Achmea op de iPhone:  http://spinawards.nl/#URI=Prijzen%2FIngezonden_werk%2Fcase%2F1212%2FCentraal_Beheer_Achmea_-_iPhone_campagne_2009

Erwin Boogert - Emerce

Dat was me niet bekend. Dank voor het melden Guy, Peter en Mark. Ken je een sites of andere bestemmingen waar ik een index o.i.d. vind om 'huiswerk te doen'? Ik ben niet bekend met een overzicht van alle courante typen mobiele reclame.  En nu we het er toch over hebben: zijn er nog andere nieuwe of vernieuwende soorten mobiele reclame die je noemenswaardig vindt? Links en andere tips worden gewaardeerd.

Richard van der Wilk

Sterker nog: voor Samsung is rich media op mobiele platform vast onderdeel in de communicatiemix sinds 2008! ism IceMobileResutlaten zijn oa gepresenteerd tijdens IAB Mobile Summit eind vorig jaar!

Wilco

WOW. Maar op de een of andere manier heb ik toch het gevoel dat ik dit soort uitingen al eens eerder heb gezien!Even nadenken wat de komende "innovaties" in mobile advertising gaan zijn. We hebben al tekstlinks en banners. Nu ook al de expandable. Ik kan haast niet wachten op wat komen gaat.

M Renkema

Ik geloof niet echt in deze vorm van adverteren, de eerste 3 keer dat je het tegenkomt ben je misschien geintereseerd, daarna weet je waar het x-je zit en sluit je de 'banner'zonder 1 sec. te kijken. Bannerblindheid blijkt moeilijk te geloven.

stn

Ik geloof er ook niet in. Juist mobiel zitten gebruikers helemaal niet te wachten op dit soort grotere reclame, het laden ervan kost ook beduidend meer tijd. Bovendien verlangt dit idee van de gebruiker dat hij op de mini-banner tikt om de ad te zien. Dan kun je net zo goed meteen de hele pagina verversen.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond