Deel dit artikel
-

Gevestigde datingspelers verliezen mobiel terrein

Populaire online datingspelers in de Verenigde Staten zien nieuwe spelers terrein winnen op het mobiele vlak. Mobiele nieuwkomer Flirtomatic, trekt meer mobiele unieke bezoekers dan grote partijen als Match.com en eHarmony.

Dat blijkt uit een onderzoek van Ground Truth.

Mobiele datinguitgevers zien nieuwe mogelijkheden voor advertenties en gebruikers. De grote spellers domineren niet het mobiele web als het op online dating aankomt. In de Verenigde Staten wist Flirtomatic 65 procent van het ‘mobiele dateverkeer’ te grijpen. Mobiel is een ander medium, spelers die hier op inspringen, weten een groot deel van het publiek aan zich te binden. Het mobiele datingveld eist dan ook een andere ervaring dan op het vaste internet.

Het onderzoek, dat slechts twee maanden bestrijkt, geeft een indicatie van het totale mobiele datingverkeer. In juni en juli steeg het verkeer naar mobiele datingsites met 92 procent. Dit is hoogstwaarschijnlijk te danken aan seizoensinvloeden, waarbij mensen met warmer weer, meer de deur uitgaan. Gebruikers zullen eerder naar de mobiel grijpen dan binnenshuis te blijven en daar een vaste datingsite te bezoeken.

Flirtomatic trok 65 procent van het totale verkeer. Waar de grote partijen Match.com en eHarmony minder mobiel verkeer trokken en eindigde op de respectievelijke zevende en zeventiende plek.

De bezoeker bezocht gemiddeld 12 minuten en 44 seconden per week een mobiele datingsite, om dara per bezoek 49 seconden door te brengen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond