Deel dit artikel
-

Albert Heijn lanceert Appie voor het web

Het digitale boodschappenlijstje van Albert Heijn is nu beschikbaar voor de massa, en niet alleen meer voor de Android- en iPhone-gebruikers. De grootgrutter heeft de populaire mobiele applicatie Appie nu ook voor het web beschikbaar gemaakt.

"Het grote voordeel is dat niet alleen gebruikers van Android-toestellen of een iPhone deze dienst kunnen gebruiken, maar iedereen die online is", aldus een woordvoerder.

De nieuwe vrsie van Appie is geïntroduceerd om gebruikers te helpen die een boodschappenlijstje achter hun computer of laptop willen maken. Daarbij streeft Albert Heijn naar een optimale gebruikservaring voor het gebruik van Appie achter de computer of laptop, een groot scherm. "We hebben dus géén mobiele internetsite geïntroduceerd. En we hebben Appie op ah.nl ook niet geoptimaliseerd voor mobiel gebruik. Sommige functies werken niet via een mobiele telefoon. Gebruikers kunnen dus teleurgesteld raken als ze denken dat Appie ook voor alle mobiele telefoons geschikt is. We hebben wel het voornemen en ook concrete plannen om gebruikers met andere smartphones dan iPhone en Android een goede gebruikservaring van Appie te gaan bieden. Maar dus niet via Appie op ah.nl", aldus een woordvoerder.

De webversie kent dezelfde functionaliteiten als de applicatie. Op dit moment staat de testversie online, over enkele weken wordt de officiële versie gelanceerd. Daarin is het ook mogelijk om te synchroniseren tussen de mobiele app en de webversie.

Service aan consumenten

Tony Vendrig, Executive Vice President Business Development bij Ahold Europe, liet tijdens een talkshow van GS1 Nederland weten dat Appie voor het web gelanceerd zou worden. Hij zei dat in een gesprek over de waardeketen van de toekomst. "Een waardeketen is een moedig woord. Het is belangrijk omdat het uiteindelijk gaat over de service die we kunnen leveren aan consumenten." Volgens Vendrig leidt een goede samenwerking in de hele keten, van fabrikant tot verpakkingsleverancier uiteindelijk tot een betere service en ‘als het goed is’ lagere kosten.

Als Nederlandse retailers en fabrikanten de consument over tien jaar op maat willen blijven bedienen, is er meer samenwerking nodig in de keten. Het gesprek ging over het bundelen van vervoersstromen en de kwaliteit van de artikelgegevens. Bij dit laatste kwam consumententechnologie aan bod. De artikelgegevens zullen betrouwbaar moeten zijn, wil de consument goed bediend worden. Mede om die reden kwam de webversie van Appie ter sprake. "We zijn druk bezig om onze klanten te informeren over onze producten, daar hebben we de applicatie Appie voor gelanceerd en die wordt nu ook geïntroduceerd op het mobiele web."

Met Appie kan de boodschapper een boodschappenlijstje maken, recepten vinden, bonusaanbiedingen zien en ergens in 2011 ook online boodschappen bestellen. De boodschappen op het lijstje worden gesorteerd op looproute van de Albert Heijn-winkel in kwestie. Ingrediënten uit een recept kunnen direct op het lijstje worden geplaatst. Eerder ingevoerde artikelen worden onthouden en bonus-aanbiedingen worden in een overzicht weergegeven. Producten in de winkel kunnen worden gescand, waarna ze ook op het boodschappenlijstje staan.

In het reactiepaneel van Marketingfacts is te lezen dat de mobiele versie voor het merendeel in HTML 4 is geschreven. Slechts sommige onderdelen zijn in HTML 5 geschreven.

Deel dit bericht

2 Reacties

wijkens

waardeloos ik krijg een heel ander scherm dan de demo en bonus voor een artikel wordt niet aangegeven.Het is enkel een eenvoudig boodschappenlijstje zonder de mogelijkheden die op de demo staan.

Felix Lepoutre

Al tijden geleden suggesties gedaan hoe appie nou eens echt de waarde die wordt opgebouwd kan benutten, en kan gebruiken mijn leven makkelijker te maken, auto-reactie vanuit AH kon er van af…  http://www.mindz.com/profiles/Felix/blog/2010/4/3/Albert_Heijn_3_0,_mijn_suggestie?tags=symantisch

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond