Deel dit artikel
-

Onderzoek: ‘Nokia is voor veertigplussers’

Zestig procent van de Nederlanders met een Nokia-telefoon is veertig jaar of ouder. Het Finse merk verliest zijn hippe glans ten koste van Blackberry, Apple en Samsung.

Dat blijkt uit een onderzoek van Telecompaper uit Houten onder 14.000 respondenten.

Onder jongeren is Samsung het populairste merk. Eén op de drie tieners tussen de 15 en 18 jaar heeft een Koreaanse telefoon. Dan gaat het nog niet om smartphones. Deze slimme telefoons met internet zijn vooralsnog het speelgoed voor hoger opgeleide mannen die vaak hun baas laten betalen voor de mobiele dataverbinding.

Telecompaper stelt dat Motorola en Nokia de favoriete merken zijn van mobiele bellers van 40 jaar en ouder. Nokia is het populairste merk onder consumenten tussen de 30 en 64 jaar. Het is niet duidelijk wat de gemiddelde leeftijd van telefoons van de respondenten is.

“Consumenten met een Apple of HTC-smartphone geven gemiddeld meer uit aan hun telefoon. Deze merken trekken een ander publiek dan de kopers van Nokia, Samsung, Sony Ericsson en LG.

Het onderzoek laat ook zien dat meer dan een derde, 36 procent, hun mobiele lijn via internet kopen. Vooral abonnementen worden aangeschaft via webwinkels. Blackberry’s worden vaak in een fysiek winkel gekocht, maar de meeste andere telefoons worden even vaak online gekocht”.

Deel dit bericht

2 Reacties

Martina

Hi Erwin, laat me raden: jij bent geen veertigplusser. Best een grote markt trouwens, die "ouderen" dus niet handig om daar zo flauw over te doen. De hartelijke groeten van een veertigplusser (met een Nokia maar met vergevorderde plannen voor de aanschaf van een Samsung smartphone).

Oli4B

@martina het is een onderzoek dat is iets anders dan een mening en ik kan uberhaupt niks flauws aan de tekst ontdekken. En een smartphone zou wel handig voor je zijn. Ja die is flauw en op mijn rekening.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond