Deel dit artikel
-

Usability-prijs voor Philips

Philips heeft de Usability Award 2005 gewonnen. Dat is de prijs voor de meest gebruiksvriendelijke website van Nederland. De prijs wordt jaarlijks uitgereikt door 2C Consultancy uit De Meern. Het ministerie van Volksgezondheid, Welzijn en Sport en Postbank eindigden respectievelijk als tweede en derde.

“Philips heeft een enorme sprong voorwaarts gemaakt met de introductie van de nieuwe site. Voor consumenten is het erg eenvoudig om de verschillende Philips producten te vinden, ondanks het grote aanbod. Bovendien is het duidelijk dat aan de usability van de site erg veel aandacht is besteed,” aldus het juryrapport

Een negatief punt van de site is volgens de jury de zoekmachine, die goed werkt als op productcode gezocht wordt, maar minder goed functioneert bij vrije zoekopdrachten. De Philips-site werd vorig jaar vernieuwd en werd gelijktijdig gelanceerd met de nieuwe marketing-slogan “Sense and Simplicity.” De site werd gebouwd door Blastradius, de productcatalogus verzorgd door Fredhopper. Ook werkte de designafdeling van Philips mee aan de nieuwe site.

In 2001 won NU.nl de award voor meest gebruikersvriendelijke website. In 2002 was dit postbus 51 en in 2003 wonnen twee websites de prijs VROM en Wehkamp. In 2004 sleepte woningsite Funda.nl de prijs in de wacht. Criteria waarop de sites worden beoordeeld, zijn onder meer navigatie, snelheid, de totale presentatie, de werking van hyperlinks en interactiviteit.

Deel dit bericht

1 Reacties

Jay

Maar weinig mensen die Blast Radius kennen. Maar als 'groot' Canadees bureaumet het Europese hoofdkantoor in Amsterdam… iets waar we wel een beetjetrot op mogen zijn. Kijk alleen al wat ze met Nintendo Europa hebben gedaan.(strategie, loyaltie, etc) De site was zo succevol dat ze het in Amerika (nintendo.com) hebben over genomen.  Hoe dan ook. Philips heeft idd een goede stap gemaakt. Gefeliciteerd!

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond