Deel dit artikel
-

Amerikaanse webwinkels groeien nauwelijks

E-retail groeit, maar door concurrentie en lage conversie, hebben veel bedrijven moeite om het tempo bij te houden. Dat blijkt uit het Amerikaanse rapport SORO 2016: Key Metrics, Business Objectives and Mobile.

17 procent van de ondervraagde retailers wisten nauwelijks groei te realiseren. Vorig jaar was dat nog 3 procent. Belangrijkste reden: 800.000 online winkels in de VS vechten om aandacht van de consument.

Ook moesten retailers fors inleveren, met name tijdens de feestdagen. Door concurrentie konden ze de verzendkosten niet altijd doorberekenen aan de consument of werden flinke kortingen gegeven. Daarnaast kampen webwinkels nog steeds met leeg achtergelaten winkelkarretjes. Mobiel wordt steeds belangrijker, 14 procent heeft inmiddels een winkel-app.

Hoewel het relatief eenvoudig is om een webwinkel te beginnen, is het volgens het onderzoek erg lastig om groei te realiseren. De IT- en fulfillmentkosten nemen ook nog eens fors toe.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond