Deel dit artikel
-

Actiekrant.nl met gratis dienst voor lokale MKB-marketing

De koopjessite Actiekrant.nl lanceert een vernieuwde propositie online die het kaas van het brood kan eten van Groupon en vergelijkbare bedrijven. Kleine lokale ondernemers kunnen er namelijk gratis landelijk adverteren.

In de loop van vandaag gaat Actiekrant.nl in een nieuw jasje online. Een klein jaar na de overname door Imbull positioneert de site zich scherp tussen de grotere concurrenten. Sites als Marktplaats Aanbieding, Groupon en Pocketdeal richten zich op het MKB met kortingsdiensten. Actiekrant wil eerst zijn bereik aanzienlijk doen groeien. De verdiensten mogen later komen.

“De kortingsmarkt begint mainstream te worden”, zegt directeur Jelle van der Bij. “Mensen willen korting omdat het kan. Ze zijn er aan gewend geraakt. Bij landelijke ketens rekenen ze er al op, maar voor lokale ondernemers is dit nog nieuw.”

De spreekwoordelijke bakker om de hoek kan op Actiekrant.nl gratis een kortingsactie aanmaken. Die verschijnt op de pagina’s van de stad of steden waar hij actief is. De actie wordt ook doorgezet naar de 110.000 Twittervolgers, het mailbestand en binnenkort ook naar het mobiele kanaal. “Ik hoop dat we eind deze maand 125.000 volgers hebben.”

Ondernemers kunnen de coupons gratis aanmaken en publiceren. Dat is anders dan de concurrentie die eenmalige vergoedingen of abonnementsgeld vraagt. Van der Bij kiest ervoor om het initiatief in eerste instantie op te tuigen zonder geld te vragen. Op een later moment krijgen adverteerders de mogelijkheid om, dan wel tegen betaling, hun reclame prominenter op de stadspagina’s te vertonen.

“Je merkt aan alles dat de lokale ondernemer behoefte heeft aan deze reclamevorm. De fysieke retail heeft het moeilijk en zoekt aansluiting tot het digitale kanaal vanuit concepten als ’het nieuwe winkelen. Daar spelen we op in.”

Foto: Kim Carpenter (cc)

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond