Deel dit artikel
-

Adrime past naam aan richting moederbedrijf Weborama

Reclametechnologiebedrijf Adrime heeft de naamsverandering naar Weborama doorgevoerd. Het bedrijf begint zich onder adverteerders em mediabureaus te profileren met zijn mobiele rich media-reclamekunnen.

De nieuwe naam van het Amsterdamse bureau is sinds kort Adrime Weborama. De toevoeging aan de achterkant is een verwijzing naar het moederbedrijf dat die naam draagt. De Fransen namen het Nederlandse bedrijf drie jaar geleden over voor 3,2 miljoen euro.

Het ligt voor de hand dat de verwijzing naar Adrime op termijn helemaal zal verdwijnen. Alle zusterbedrijven elders in Europa heten al Weborama, ook de Engelse tak die rond dezelfde periode als de Nederlandse overname plaatsvond.

In Engeland breidde Weborama uit door het daar ook kwakkelende onderdeel van Hi-Media te kopen.

De nieuwe Nederlandse baas van Adrime Weborama Nomkwazi Hooplot wil in 2013 inzoomen op Mobiele Rich Media-technologie en Rich Media-oplossingen voor automated trading.

Weborama is actief in zeven Europese landen. Het bedrijf boekte over 2012 een omzet van 24 miljoen euro, een plus van acht procent ten opzichte van 2011. Het bedrijfsresultaat daalde afgelopen jaar met twintig procent tot 3,3 miljoen euro. Het netto resultaat nam af met zestien procent tot 2,9 miljoen euro. Die afname is het gevolg van investeringen in technieken rondom gebruikersdata en -0profielen en de tanende adverteerdersmarkt.

 

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond