Deel dit artikel
-

App HotelTonight neemt meer Nederlandse steden op

Hotelapp HotelTonight gaat het aanbod van Nederlandse hotels uitbreiden. Op welke termijn is nog niet duidelijk. “We voegen gemiddeld iedere week een stad toe.”

Heather Leisman, EMEA directeur van HotelTonight, sprak gistermiddag op Emerce eTravel in Bussum. Haar bedrijf leunt volledig op een app voor Android en iOS. Zelfs BlackBerry wordt bewust genegeerd, “omdat die gebruikers (nog) niet zoveel doen met apps.”

De app is uit nood geboren, vertelde de Amerikaanse die in Londen is gestationeerd. Oprichter Sam Shank reisde zelf nogal veel en vond het vervelend om in een stad weer zijn laptop open te klappen om een hotelkamer te reserveren. Mobiel alternatieven waren er niet, of waren gebruikersonvriendelijk. “Al onze grote concurrenten als Hotels.com doen mobiel er bij, dat kun je merken. Wij houden bijvoorbeeld rekening met roamingkosten. Dus kun je bij ons in een seconde een hotelkamer boeken, vooropgesteld dat je je creditcardgegevens vooraf hebt ingevoerd. Bij concurrenten duurt dat toch al gauw zo’n negentig seconden.”

Kwaliteit is belangrijk, zegt ze. “Voor Amsterdam werken we maar met vijftien hotelpartners samen, met wie we wekelijks contact onderhouden. Op die manier kunnen we kwaliteit garanderen. Onze gebruikers moeten kunnen vertrouwen op onze aanbiedingen, onafhankelijk kunnen we die kwaliteit ook controleren aan de hand van de beoordelingen.”

Omdat het bedrijf niet via intermediairs werkt, zoals de meeste reisssites, duurt het ook wat langer om nieuwe steden toe te voegen. Voor Nederland is alleen Amsterdam opgenomen. “De meeste negatieve reacties op onze app hebben betrekking op het feit dat we nog maar een bescheiden aanbod van hotels hebben.”

Het bedrijf heeft geen website. Het contact met klanten wordt vooral via Facebook en Twitter onderhouden. HotelTonight heeft 250.000 Facebookvolgers.

HotelTonight verdient aan commissies. Winst wordt nog niet gemaakt, zo viel uit het ontwijkende antwoord op te maken. “Onze inspanningen zijn nu louter gericht op groei.”

Wel wees Leisman op de enorme potentie. De wereldwijde markt voor hotelboekingen is 487 miljard dollar groot.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond