Deel dit artikel
-

Apple schudt iAd op

Todd Teresi van Adobe gaat de iAd-divisie van Apple leiden. Het mobiele advertentieplatform van Apple lijkt geen succes te worden en verliest terrein aan Googles AdMob.

Hoewel Apple aanvankelijk wel grote adverteerders aantrok, waaronder Disney, vonden de meeste bedrijven de tarieven te hoog. In december verlaagde Apple al de zogenoemde entreekosten voor adverteerders. Bovendien was Apple bereid om een limiet te stellen aan het bedrag dat adverteerders per duizend impressies of kliks moeten betalen. Tot voor kort gold een tarief van 10 dollar per 1000 impressies en 2 dollar wanneer daadwerkelijk op een advertentie werd geklikt.

Ontwikkelaars die iAd in hun applicaties hebben ingebouwd, merken dat iAd matig loopt. Er komt nauwelijks geld binnen.

Apple is de derde mobiele advertentieverkoper met een marktaandeel van 15,1 procent. Google leidt met 23,8 procent volgens IDC. De nummer twee is Millennial Media met 16.7 procent.

Teresi werkte nog maar kort voor Adobe. Hij leidde daarvoor de uitgeversactiviteiten van Yahoo. Bij Adobe was Teresi verantwoordelijk voor de Digital Publishing software, waarmee grote uitgevers digitale edities voor iPads en Androidtablets maken.

Apple wilde zijn aanstelling niet bevestigen.

Deel dit bericht

2 Reacties

koningwoning

Als je zo weinig als Apple investeert in online advertising, dan ga je de markt ook niet begrijpen:

Initieel was de drempel zo hoog omdat je zo’n specifiek segment mensen aansprak. Daarna MOESTEN de tarieven wel omlaag omdat:

a) inmiddels zo veel mensen een iPad hebben dat het exclusieve / alleen type x heeft een iPad er wel af is. Het wordt dus meer een massamedium zonder dat het de massa heeft

b) Het nieuwe van de iAd af is… en het dus ipv leuk, weer gewoon irritant is voor de gebruiker.

Daarbij zijn de prijzen nog altijd alles behalve marktconform. EN betaal je je scheel aan ontwikkelkosten (wil je het enigzins leuk doen.)

Nog altijd gedoemd om te falen dus…..

KoalaBear

Prijzen te hoog, hmm, klinkt bekend 🙂

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond