Deel dit artikel
-

Beursgang voor reclamebedrijf Criteo

Het Franse reclametechnologiebedrijf Criteo gaat naar de beurs. De onderneming hoopt in de VS een kleine 190 miljoen dollar op te halen.

Uit de voorlopige prospectus blijkt dat JP Morgan, Deutsche Bank Securities en Jefferies de beursgang gaan begeleiden. Criteo krijgt een plek op schermenbeurs Nasdaq als CRTO.

Criteo richt zich op performance based reclamediensten. Het bedrijf werkt naar eigen zeggen samen met driehonderd online uitgevers en duizend webwinkels. Zo zet Microsoft de technologie in voor reclames bij MSN, Bing, Hotmail en Messenger.

Onlangs nog heeft Criteo Ad-X Tracking overgenomen. Daarmee krijgt het mobiele kennis en kunde in huis, vooral technologie. De technologie van Ad-X Tracking wordt opgenomen in het platform van Criteo en zal ook los blijven worden aangeboden onder de eigen naam.

Criteo maakte vorig jaar één miljoen dollar winst op een omzet van 252,7 miljoen.

Tot nu toe doen beursgenoteerde ad-tech startups het niet goed bij beleggers. Marin Software, YuMe en Tremor Media zijn stuk voor stuk onder de openingskoers gezakt.

 

Deel dit bericht

2 Reacties

Erwin Boogert

Bedankt Ron.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond