Deel dit artikel
-

Binnen 5 jaar zullen alle media gepersonaliseerd zijn

Er zal altijd een plek zijn voor massamarketing, maar een website die niet is toegesneden op de persoonlijke interesse van een gebruiker, zal binnen drie tot vijf jaar een uitzondering zijn.

Dat zegt Scheryl Sandberg, COO van Facebook tegen het blog PaidContent.

Volgens de COO hebben mensen er genoeg van om een boodschap of content voorgeschoteld te krijgen die gericht is aan een grote groep. "Ze willen iets dat weergeeft wat ze willen zien en weten."

Sandbergs visie gaat voorbij aan de strategie van spelers als Demand Media. Deze uitgever beheert een groot netwerk van portaalsites. De uitgever genereert kopij met freelancers nadat gekeken is welke onderwerpen in zoekmachines het meeste worden bezocht. Bepaalde onderwerpen worden, afhankelijk van de prijs die een adverteerder betaalt rondom het onderwerp, uitgewerkt en online geplaatst. Staat bijvoorbeeld Wikileaks in de belangstelling, dan worden hier subiet freelancers opgezet om artikelen te schrijven; snelle, goedkope content, geschreven op zoektrends.

De COO van Facebook is gericht op nieuws dat relevant is voor de lezer, afhankelijk van smaak, profiel of de ‘Social Graph‘. Het lijkt de strategie van het sociale netwerk met zijn miljoenen gebruikers te zijn om zich als een spin in het web te begeven van het sociale web. Facebook lijkt met de ‘Social Graph’ een redelijke kans te hebben om het web van anonieme(re) hyperlinks, om te zetten in een web dat draait om sociale contacten.

Facebook heeft inmiddels ook laten weten pas uiterlijk 2012 naar de beurs te gaan. Dit in tegenstelling tot de eerder genoemde datum van 2011. Dat liet Peter Thiel van Facebook weten aan Reuters. De IPO hangt af van manier waarop omzet het het bedrijfmodel zich verder zullen ontwikkelen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond