Deel dit artikel
-

Bol past prijzencommunicatie aan na kritiek

Bol.com past zijn prijscommunicatie aan na kritiek van de Consumentenbond op zogenoemde nepprijzen. Dat heeft directeur Daniel Ropers laten weten tegenover RTL Nieuws.

Bol.com adverteert volgens de Consumentenbond met van/voor prijzen waarbij de ‘van’ prijs in 70 procent van de gevallen helemaal niet zou kloppen. Wehkamp, Blokker en fonQ.nl en Blokker sjoemelen volgens de bond evenzeer met de prijzen.

Volgens Bol.com zijn de doorgestreepte prijzen gebaseerd op de adviesprijzen van de leverancier of prijzen bij andere winkeliers.

Bol.com beloofde vorig jaar ook al om de prijzen aan te passen, maar vervolgens gebeurde er niets.

Deel dit bericht

2 Reacties

Kees

Nu de resterende webwinkels nog!

Celia

BOL rommelt toch heel raar met de prijzen. Ik verkoop tweedehandsboeken via Bol.com en kreeg te horen dat men een aantal van mijn boeken niet meer wil aanbieden omdat de prijs waarvoor ik ze aanbied niet marktconform is. Ik heb toen geïnformeerd wat ‘marktconform’ volgens BOL inhoudt, maar het kreeg tot tweemaal toe een onduidelijk en warrig verhaal als antwoord. Het komt er op neer dat prijzen volgens BOL niet marktconform zijn als BOL deze prijzen niet marktconform acht.
Zeer teleurstellend!
Ik raad iedereen aan om geen boeken meer te verkopen via BOL. Je betaalt een dik bedrag aan BOL voor bemiddeling en wordt, blijkt nu, aan de kant geschoven als jouw aanbod BOL niet zint.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond