Deel dit artikel
-

Britse online-uitgevers blijven achter met mobiel

Uitgevers gaan niet met hun tijd mee en verliezen daardoor 200 miljoen pond per jaar. Dat zegt de Britse Association of Online Publishers (AOP). Er wordt te weinig gedaan met tablets en smartphones.

AOP constateert dat de advertentieuitgaven in de mobiele sector geen gelijke tred houden met de groei van het aantal mobiele gebruikers. Van de onderzochte online uitgevers heeft 87 procent ten minste twintig procent verkeer van mobiele gebruikers. Maar slechts twintig procent van deze uitgevers verdient ook daadwerkelijk aan mobiele advertenties.

Het is niet zo dat uitgevers zich dat niet realiseren. Maar zij zeggen dat mobiele advertenties te weinig opbrengen in verhouding tot de investeringen. Weer andere uitgevers wijzen op het aantal tabletgebruikers dat nog altijd tamelijk bescheiden is.

Ook de verscheidende systemen (iOS, Android) vormen vaak een belemmering, omdat voor meerdere platforms ontwikkeld moet worden.

AOP vindt de houding van de uitgevers onverstandig, maar men verwacht in de komende jaren wel een omslag.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond