Deel dit artikel
-

Deezer waagt sprong naar VS

Deezer zal spoedig ook in de Verenigde Staten actief worden, aldus Laurent Billion, Chief International Officer van het Franse streamingmuziekplatform. Hiermee gaat het direct de concurrentie aan met onder meer Spotify.

In een interview in Emerce magazine, in het kader van Emerce Best European Startups 2013, sprak de internationale baas in eerste instantie de verwachting uit dat Deezer nog dit jaar in de Verenigde Staten van start zou gaan, maar corrigeerde dat later in ‘spoedig’.

De keuze om eerst op andere landen te focussen, ligt volgens de CIO aan de basis van Deezers strategie: “Toen we in 2007 begonnen, hebben we besloten om niet te gaan wedijveren op de Amerikaanse markt die behoorlijk verzadigd is en daardoor hoge entry costs met zich meebrengt.” Gezien de VS een van de grooste groeimarkten op muziekgebied is, en Deezer inmiddels in meer dan honderdtachtig landen wereldwijd actief is en wil blijven uitbreiden, wordt dus alsnog de stap gemaakt naar de Amerikaanse markt. Hiervoor zou een aparte strategische aanpak zijn bedacht, aldus Billion.

Uit het interview blijkt verder ook dat ruim negentig procent van de fremiumgebruikers direct overstapt naar het duurste abonnement. “De rest gaat vooralsnog eerst voor een betaald abonnement zonder mobiel, maar wel met onbeperkte toegang”, aldus de CIO. Deezer heeft momenteel rond de vier miljoen betalende klanten.

Wil je meer lezen over Deezers internationale strategie, ambities en nieuwste innovaties? Neem dan nu een abonnement op Emerce magazine.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond