Deel dit artikel
-

DM Award voor Roy Scheerder (KLM)

Roy Scheerder van KLM Royal Dutch Airlines heeft gisteren de DM Award voor 2011 binnengesleept. De vakjury was naar eigen zeggen onder de indruk van de resultaten die Scheerder boekte met het opzetten van een nieuw customer care-proces, waarbij snellere responstijden en meer omzet zijn gerealiseerd.

Ten tijde van de aswolk (2010) stond KLM zoveel mogelijk gestrande passagiers te woord via alle mogelijke platformen, maar vooral via sociale media. In oktober 2010 kregen passagiers die incheckten op Foursquare een cadeau.

Volgens de jury heeft Scheerder de dialoogmarketing binnen KLM Royal Dutch Airlines naar ‘boardroom level’ gebracht. Of zoals hij het zelf formuleerde: “Dialoogmarketing wordt de hoeksteen van alle marketingorganisaties. Direct, menselijk, geloofwaardig en relevant.”

De DM Oeuvre Prijs is voor Pieter van den Busken, oprichter van branding- en dialoogmarketingbureau Vandenbusken. Ook waren er lovende woorden voor de overige DM-genomineerden, Pieter Stroop (DM Interface) en Enno van Rhijn (Engaged Marketing).

Om video’s van Youtube te kunnen tonen, dienen analytische cookies en tracking cookies geaccepteerd te worden.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond