Deel dit artikel
-

Europese online expansie Marks & Spencer

Het Engelse warenhuis Marks & Spencer opent in vier Europese landen nieuwe webwinkels. Op korte termijn moeten er nog vier nieuwe landen live gaan.

Marks & Spencer is in de fysieke wereld vooral in Engeland een grote keten. In het digitale domein wil het echter ver buiten de eigen landsgrenzen ook een speler van formaat worden.

Daarom opent het bedrijf over twee weken digitale filialen in België, Duitsland, Oostenrijk en Spanje. Die filialen volgen op Ierland en Frankrijk, die eerder al open gingen. In het lopende financiële boekjaar moeten nog vier landen volgen. Het is nog niet bekend welke dat zijn.

Aangezien de Engelse site al internationaal kan worden gebruikt, er wordt naar tachtig landen uitgeleverd, was de keuze voor deze vier landen niet moeilijk. De internetafdeling onderzocht welke landen het grootst zijn en opende daar gelokaliseerde versies met de afrekensystemen die daar het meest gangbaar zijn.

Het als wat oubollig bekend staande warenhuis investeert fors in de aanpassing aan de nieuwe digitale tijd voor de retailwereld. De opening van buitenlandse digitale filialen zijn daar een voorbeeld van. Een ander voorbeeld is de proef waarbij medewerkers in de winkel een iPad krijgen, zodat ze met klanten kunnen shoppen in assortiment dat niet in de zaak ligt maar wel in de digitale schappen.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond