Deel dit artikel
-

Feyenoord grootste interactieve merk op Facebook

De meeste volgers heeft de Rotterdamse voetbalclub niet, maar van de grote merken op Facebook is het wel de interactiefste.

Ajax is de grootste, Feyenoord de interactiefste en AZ, PSV en Twente doen niet mee. Het maandelijkse overzicht van Likeconomics (voorheen Facebookpro.nl) laat zien dat de Amsterdamse club het grootste bedrijf uit Nederland op Facebook is. Het overzicht laat ook zien dat de 25 grootste merken op twee na allemaal nog groeien in termen van het aantal volgers.

Media Markt Nederland won afgelopen maand twintig procent aan volgers en staat nu met 106.000 fans op plaats 22. Hunkemöller won dertien procent fans, wat het totaal op 114.000 bracht. Dat levert een zestiende plaats op.

De cijfers van Yes2web, waarop het blog zijn maandelijkse overzicht baseert, bieden een tweede indicatie over de populariteit van Nederlandse merken op Facebook. En die laat een heel ander beeld zien.

Wanneer wordt gekeken naar de mate van interactie tussen merk en publiek blijkt Feyenoord het nauwst bij zijn publiek betrokken. De Rotterdamse club van Zuid is zelfs de enige uit de top 25 grootsten die ook in de top 25 van interactiefsten staat. De overige 24 scoren slecht tot bar slecht wanneer het daadwerkelijk sociaal gedrag met volgers betreft.

Loesje, dj’s Coen & Sander en Wakker Dier zijn de sociaalste accounts op Facebook.

Deel dit bericht

2 Reacties

Denis Doeland

Lijstjes zijn altijd leuk! Ook bovenstaand … Wil je de voetbalclubs uit de Eredivise volgen? Bekijk dan ook Rankingz – http://www.rankingz.com/eredivisie/

Rankingz beoogt inzicht te geven in de online reputatie van merken (brands) en personen (personal brands). Het is Rankingz er niet zozeer aan gelegen om een absoluut cijfer te bepalen, maar de online reputatie te presenteren ten opzichte van ‘peers’.

Niels

Kleine rectificatie: “Wanneer wordt gekeken naar de mate van interactie tussen merk en publiek blijkt Feyenoord het nauwst bij zijn publiek betrokken. De Rotterdamse club van Zuid is zelfs de enige uit de top 25 grootsten die ook in de top 25 van interactiefsten staat. De overige 24 scoren slecht tot bar slecht wanneer het daadwerkelijk sociaal gedrag met volgers betreft.” Wordt hier https://www.facebook.com/iphonevijf niet over het hoofd gezien? In top 10 likes én boven Feyenoord op IPM+.

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond