Deel dit artikel
-

Gidsy gaat global

De drempels zijn weg, Gidsy is nu voor iedereen ter wereld open. Het online idee uit Nederlandse koker biedt zijn gebruikers online alle middelen om een eigen event, klein of groot, op te zetten in stad of dorp.

Sperwers spotten op de hei, photowalken in Zutphen of urban exploring op de Maasvlakte. Wie dit soort activiteiten met gelijkgestemden wil organiseren, kan sinds eind vorige week terecht bij Gidsy. Het Nederlandse concept, uitgewerkt in Berlijn, was enkel te gebruiken in ’s werelds grootste steden. Nu overal.

“In deze release introduceren we een zoekfunctie. Daardoor kun je activiteiten filteren op locatie, datum, prijs en trefwoorden”, legt een van de oprichters Edial Dekker uit. “Gidsy is ook socialer geworden. Je kunt zien we er naar geplande evementen toegaat en je kunt voor- en achteraf contact leggen met de organisator en deelnemers aan events.”

Gidsy neemt tot op zekere hoogte de rol van, bijvoorbeeld, reisorganisaties over. Die stellen op vakantiebestemmingen uitjes samen voor hun reizende gasten. Reizigers kunnen op sitse als Gidsy.com zelf gaan zoeken naar ad hoc of professioneel georganiseerde bijeenkomsten.

Een site als Eventbrite in Amerika doet dit sinds zes jaar in Amerika. Onlangs ging de site in Nederland en Duitsland van start. In 2011 bezochten 21 miljoen mensen een event dat via de Amerikaanse site was opgetuigd. Zeventig procent van die bijeenkomsten was gratis te bezoeken. Eventbrite verdient geld (commissievergoeding) aan de dertig procent van de events waarvoor men wel moet betalen voor deelname.

Tot de investeerders in Gidsy behoren onder meer acteur Ashton Kutcher, de Nederlandse CTO van Amazon.com Werner Vogels, de oprichters van Etsy en Soundcloud en de bedrijven Index Ventures en Sunstone Capital.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond