Deel dit artikel
-

Infostrada en Premiere Digital Services (PDS) sluiten contentdeal

Het Nederlandse mediabedrijf Infostrada gaat intensief samenwerken met het Amerikaanse Premiere Digital Services (PDS), dat uiteenlopende digitale diensten verricht voor Apple iTunes, Amazon, Netflix, Microsoft en Hulu. Europese contentleveranciers krijgen zo makkelijker toegang tot deze platforms.

De overeenkomst werd gisteren gesloten op het kantoor van Infostrada op het Media Park in Hilversum. CEO Erik Anderson van PDS sprak tevens op het Mediapark Jaarcongres.

Het vijf jaar oude PDS heeft enkele honderden klanten en partners over de wereld, waaronder NBCUniversal, Warner Brothers Entertainment, Paramount Studios, iTunes, Amazon, Netflix, Microsoft en Hulu. Ooit leidde Anderson het operationele team dat Apple’s iTunes Video Store heeft opgebouwd.

Het bedrijf maakt content bedrijfsklaar voor deze platforms en assisteert bij de omzetting naar diverse digitale formaten. Maar het regelt ook licenties en rechten. Dat is vooral interessant voor kleinere contentleveranciers die in het geval van iTunes niet rechtstreeks zaken kunnen doen met Apple, maar via intermediairs moeten werken. Vaak zijn dat partijen die ongunstige tarieven rekenen, aldus Anderson. Omgekeerd kan Infostrada Amerikaanse bedrijven helpen met hun expansie in Europa. “We hadden internationale klanten, maar Europa hebben we steeds links laten liggen.”

Infostrada begon halverwege de jaren negentig als specialist in sportstatistieken. Men trok gerenommeerde klanten aan zoals Reuters, de BBC en het IOC. In 2011 werd Infostrada (Sports) gekocht door CMI en fuseerde het met Eyeworks Sport, Sport2Media en Unicem Media.

Deel dit bericht

Plaats een reactie

Uw e-mailadres wordt niet op de site getoond